Vad sägs om nuet? Att acceptera det?

Jag blir återigen så innerligt less på alla som verkar mena/insinuera att livet innan/utan barn skulle vara något....påhittat, ej äkta och inte lika bra som ett liv MED barn. Idag läste jag att kvinnor, många av dem, söker egentid, dvs för att kunna sporta, måla, rida, lr va de nu känner för. Några kvinnor hade t.e.x tagit på sig att starta en basketgrupp. Om detta säger Malin Wollin att egentid är ett ord hon får eksem av. Att ALL hennes tid, oavsett om det är vikning av tvätt eller umgänge med barnen är EGENTID. O visst, det är la gött för Malin att känna så, hennes deal ju. Men återigen kommer det snarstuckna fram att de utan barn inte riktigt har ett ...ähm..liv? Eller vad man ska tro när hon skriver detta:

"Vad händer då med fritidsintressena när vi får barn? Tja, jag anser att fritidsintressen är något man sysslar med i väntan på att man får sina barn. Jag vet inte ens vad ett fritidsintresse är. Golf?

När barnen kommer "offrar" vi våra fritidsintressen men jag vill veta; när blir barnen ett legitimt fritidsintresse?"

-det följer en rad konstigheter med detta stycke. Är träning, målning, dans, musik sånt som människor sysslar med  för....tjaa..de har inga barn så de måste "fylla" ut sin tid då eller? Dummaste jag hört! Skulle barn vara fritidsintressen? Ops, shit...jag som trodde man skaffade ungar för att man ville bilda familj, någon att sköta om och att älska. Att kalla sitt barn för ett fritidsintresse är osmakligt tycker jag.

Allra mest irriterad blir jag på folk som menar att jag, som icke-mamma, inte kan känna stress. Pardon moì? Ursäkta, come again, liksom?! Så jag kan inte må dåligt, vara stressad, etc etc för att de med barn har det jobbigare? Men förlåt så mkt då för att jag utgår från MIN värld, min verklighet, var ju himla dumt av mig att leva i MITT perspektiv.....


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så om man har barn kan man ej ha ett fritidsintresse? Eller missförstod jag dig?

Vem har påstått att barnen är ett fritidsintresse...nyfiken?

Fritid är ju den tid du inte arbetar eller pluggar på, då tillbringar man som förälder ofta sin tid med barnen, men något fritidsintresse vill jag inte kalla det. men om man ser på det så är det ju faktiskt det.

Intressen du har på din fritid är just barnen.

2009-05-31 @ 08:35:52
Postat av: Annika

Öh? Klart man kan ha fritidsintressen fastän man har barn...?! Det var ju det jag menade, att fritidsintressen är inget som "dör" ut bara för att man skaffar barn..och jag tycker verkligen inte mina fritidsintressen är något jag har "i väntan på att få barn"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback