Take it or leave it

Jag läser att en komiker driver med Björn Ranelid . Björn är som vanligt jordens surpuppa och menar att det är "löjligt". Björn Ranelid måste vara Sveriges mest humorbefriade författare. Det spelar ingen roll vad som sägs om honom så får karln spelet och går ut media. Herregud, som kändis/känd författare får man "vänta" sig sånt där. Alla möjliga kända karaktärer har blivit härmade och gjorda parodier på, kungen, artister, skådespelare, författare etc etc....men ingen reagerar som Ranelid. Märkligt. Gänget "Hey baberiba" gestaltade kungafamiljen på ett komiskt och förlöjligande sätt, brydde sig kungen? Nä. Där får jag faktiskt ge vår kung en poäng, han rör iaf inte upp en höna av varenda fjäder. T.o.m när han fick en tårta i ansiktet reagerade han inte nämnvärt...efter vad jag förstod så var det  snarare folket _runt_ kungen som blev helt paranoida, dvs vakter osv.
Jag säger inte att man, känd eller ej, ska finna sig i vad som helst..men den här humorsketchen verkar ganska harmlös faktiskt. Inte så att Ranelid anklagas för något riktigt känsligt, så chilla lite tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback