Så jädra mkt trams

Inte undra på att världen eller samhället här ser ut som det gör, folk lägger ju all tid och energi på massa trams, trivaliteter och saker som faktiskt inte behöver generera i någon världskatastrof. Tänk vad mkt nytta som blivit gjort om folk slutade bete sig som om de satt i sandlådan. Idag läste jag i någon tidning att "chefer sänker sig till sandlådenivå"....eh..ja, jag tycker då verkligen inte att det bara är chefer som beter sig så.

Sex år är det sedan jag kom "ut" på arbetsmarknaden....och tro mig, så mkt skitsnack, krokben  för andra och annat fånigt har jag aldrig sett. Jag tänker inte säga namn, företag eller dylikt..jag är bättre än så. Men om jag säger såhär; det finns hejdlös avundsjuka, folk som är närmast maniska kring att höja sig själva till skyarna, folk som snackar skit och psykar sin omgivning.  Jag säger, utan omsvep, att min skolgång inte var enkel ...iaf de första 10 åren. Men inget, inget slår sådant jag upplevt efter studenten. Att barn, ungdomar, beter sig som idioter, det kan man på något vis lättare skaka av sig. Men när människor långt över 35 beter sig som värsta snorungarna så är iaf mitt mått rågat. Tonåringar och småbarn kan vara elaka, stökiga osv...men vuxna människor är klart värst. Det är min slutsats.


Idag avslutade jag praktiken, känns konstigt. 8 veckor har vigts åt att vara där, nu ska man tillbaka till skolbänken och helt ärligt fattar jag inte varför? Vi har en skolvecka på 3 dagar framför oss först....vad hinns med på såpass kort tid? Sedan iofs en hel vecka, men hej, inte som att vi kommer hinna läsa till något prov eller göra arbeten. Aja..för trött för att orka engagera mig...vill egentligen bara dit, få ämnet för specialarbetet och sedan dra hem för sommaruppehåll. 
Jag är så TRÖTT. Jag vill sova. Jag vill vara ifred.
Låt mig vara snälla....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback