I feel sick when I read stuff like this!

Jag surfar runt och ser denna artikel, och min första tanke är "VA?!"..inte för att våldtäkter är ovanligt (tyvärr) utan för det vansinniga över att bli utsatt just i den situationen. Mest förbannad blir jag över advokatens kommentar om att karln skulle vara en ostraffad och skötsam pappa. Jahaja ...så kom en av samhällets absolut tydligaste fördomar fram; det är nämligen bara sluskar, socialt utslagna, drogade och skumma karlar som kan begå övergrepp. Fattar inte folk att sånt där är bullshit? När jag läste Wennstams bok "En riktig våldtäktsman" så berättade t.e.x en åklagare att det var besvärande när den åtalade inte var utlänningar, uteliggare eller på annat vis utsatta i samhället. Folk vill liksom tro att män som har ordentliga jobb, fina utbildningar och inget skumt i bagaget är snövita änglar och aldrig skulle kunna begå övergrepp. Det är så helt sanslöst idiotiskt.
Stackars tjej...och 2 år fick svinet bara. Han borde haft minst 6 år. Minst! Överhuvudtaget är sexbrott något som i mitt allra personligaste tycke borde medföra spöstraff.
Usch., vilken äcklig eftersmak den där artikel efterlämnade =( 


But  lets talk about something more nice! Jag ska fixa runt lite här hemma och sedan åka ut i skogen med vovven. Tänkte ta med lite fika och min ljudbok, först rasa runt med Tammy och sedan sitta och njuta. Tänkte även träna henne ordentligt nu. I torsdags blev jag nämligen lite stött men å andra sidan sades sånt som bara ger mig fördelar. När jag får höra sådant så tredubblar jag min insats till att lyckas, vänta bara! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback