Helt klart intressant!

Idag på engelskan slapp vi massa uppgifter och istället fick se på Michael Moore´s film "Sicko" om amerikanska sjukvården och tyckte det var bland det sjukaste jag sett. Okej, han är kontroversiell och vill väcka reaktioner och åsikter men OM det är så illa som han målade upp historien så är det tveksamt om jag ens vill semestra i USA =(  Bland annat sättet de här sjukförsäkringsbolagen uppförde sig var vidrigt, t.e.x neka en svårt sjuk man operation. En operation som skulle räddat livet på honom. Eller det bolag som hade kilometervis med listor på vilka sjukdomar och åkommor du inte fick ha, för då kunde man säga tack o gonatt till försäkring. Eller den man som fick två fingrar halvt avsågade och tvangs att välja mellan fingrarna, vilket som skulle lagas. Ena skulle kostat 60 tusen dollar, det andra "bara" 12 tusen dollar. Vansinne! På ett håll hoppas jag verkligen att han överdrivit historien eller hittat på...då skulle det inte kännas lika sinnessjukt. I vilket fall som helst så var den klart sevärd tyckte jag.

Bara idag och imorrn kvar i skolan, sedan äntligen sommaruppehåll...skönt! underbart! fantastiskt! =)

Vill att håret ska torka snabbt nu, vill sova..rejält trött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback