Helg...sån härlig sak alltså

Som tidigare nämnts så har jag varit helt slut senaste veckorna, sover dåligt, känner mig jättestressad över olika saker men känner mig även helt matt och likgiltig. Men idag är det helg och tack för det...igår var jag så olidligt trött när jag kom hem. Sov djupt och länge idag.
Men igår var det utvärderingssamtal på praktiken och jag är så godkänd man bara kan bli! =) Det känns sååå skönt att ha klarat detta, det har varit och är fortfarande jättemkt, svårt och ibland tappar jag lusten att ens försöka men nu är jag igenom första praktikperioden! Jag fick massa fina ord om mig av min handledare såsom att jag är jätteduktig och verkligen intresserad. Att jag lägger märke till saker, att jag är vaken och vill lära mig och bäst av allt; hon tyckte det hade gått suveränt för att vara min första praktik! =) Jag gillade också att läraren faktiskt sa att jag är mån om att saker ska bli noggrant gjorda och det instämde handledaren i. TACK, tack ,tack! Och tack till mig själv för att jag inte bara slängde böckerna i höstas och gick o la mig istället. Jag är glad att mina ansträngningar faktiskt syns och uppmärksammas. Blir så sårad och förnärmad när jag tänker på andra saker i mitt liv som jag verkligen gått in för med liv och lust och ändå bara fått skit tillbaka...nu verkar det som om jag faktiskt blir tagen på allvar!

Nu återstår en veckas praktik, sedan två veckors teori och sedan sommaruppehåll. Jag har än så länge bara två veckors jobb och det är på Ljungskile vårdcentral....jag är såklart glad över det men behöver dessvärre mer jobb..vet inte om jag lyckas få tag på mer bara..... =( Ändå har jag hört mig för på massa platser och såklart hört med Carlia och Håby också..men no answer...så jävla störande...=(  Nu på praktiken så får jag inte bara längre skriva journal utan även sitta och ta emot patienter vid kassan....vilket är både verkligen roligt och samtidigt nervöst...det kan dyka upp vilka frågor som helst vid luckan och därför känner mig lite vilsen där. Men jag börjar få kläm på själva registeringen av patienterna, betalningen osv...och det är verkligen bra.

Idag är det lördag och om några timmar ska jag o Thomas ut och äta på restaurang. Till veckan är det nämligen exakt 6 år sedan vi blev ihop och då vill vi hitta på något extra. Det känns både konstigt med att det är 6 år sedan....å ena sidan känns det som igår och å andra sidan känns det som jättelänge sedan. Väldigt roligt är det iaf =)
Snart är det sommar och då ska vi också ut och resa en sväng också....=) roligt, roligt! =)


Kommentarer
Postat av: Anette aka Netza

Grattis till att det går så bra och grattis till 6e-året tillsammans! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback