Rubriklös

Ids inte hitta på nån rubrik, varit och avslutat något som legat och besvärat mig i mer än ett halvår. Lättnaden är oerhörd. Äntligen. Efteråt belönade jag mig själv med en fika och sedan smet jag in på Willys för att handla lite som var slut här hemma. Nöjd över mig själv, masade mig ur sängen klockan åtta och gick direkt ut på en halvtimmes promenad. Vilket jag tänkt göra skitlänge men det blir aldrig av..men idag så tog jag mig kragen på den punkten. Åt ingen frukost innan så när jag promenerade fantiserade  jag om urgod frukost, väl hemma så blev  det yoghurt med flingor med skivad banan, två skinksmörgåsar och en kopp thé.

Köpte även billig fryst flundrafilé i affären så jag tänkte svänga ihop panerad sån ihop med hemlagad rösti. Mums. 
Har även lugnat ned mig sedan igår, men tänker inte rubba mig en millimeter i min uppfattning och tänker heller inte lyssna på gnällandet längre.

Läste mer ur den här "Fattigbloggen" och ärligt, vill ni ha ett skratt -gå in där. Jag säger inte att det INTE finns människor som har det riktigt uselt ekonomiskt. Men just att folk skulle behöva lägga sig hungriga...här, nu, Sverige 2009 tar jag för väldigt osannolikt. Eller som tramset om att en person försökte äta "bra" och därmed satte en matkostnad PER dag på 300 kr..givetvis gick budgeten åt skogen men hur sjutton tänker man om man på fullt allvar tror att man ska käka middag för 300 kr per dag?! Jag räknade ut att vår middag igår gick på en 50 lapp....vi åt spaghetti och köttfärsås. Idag kommer vi troligen äta för liknande summa. Eller mina matlådor som oftast innehåller pasta, nudlar, kyckling, köttfärs, falukorv, sallad eller kanske lasagne. Då snackar vi kanske 25 kr. Och jag är aldrig hungrig.
Och om man fortfarande vill mena att detta är att vara fattig så kan ni åka till Afrika för att kanske få lite perspektiv till era saker. Eller möta de hemlösa som finns i vårt land.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback