sluta klaga på studenterna!

det är/har varit studentutsläpp i dagarna och givetvis kommer surpuppor fram i media där de skriver ett saggigt blogginlägg eller besk krönika om VARFÖR studenterna är så GLADA? För det är "väl inte märkvärdigt" eller "vissa har ju skitbetyg". Eh, jaha, jaså? Så för att vissa elever inte har toppbetyg så skulle dessa inte kunna vara glada på sin student, va fan då för?! Jag var typisk "medel" i skolan, inte sämst, men inte bäst betygsmässigt. Men det bekommer mig inte ett dugg, jag är nöjd för jag vet att jag alltid gjort det bästa JAG kunnat. Jag är väl på sätt och vis "medel" ännu fastän jag kommit på bättre studieteknik och är mer fokuserad nu men faktum kvarstår, jag var och är j-kligt stolt över mina insatser gällande studier. Men folk verkar ju sugna på att döma ut folk pga deras betyg...patetiskt.
 
Kan säga som såhär att jag vet folk som gått natur (ska ju vara "smarta" människor som går där) och visst, de har varit hejare på att plugga. MVG efter MVG, men fullkomliga spån i andra sammanhang. En bokstav på betyget säger inte så värst mycket om hur man är som person, huruvida man klarar andra utmaningar, huruvida duktig medarbetare man är osv osv. Vill inte gå in på detaljer här men har en person "nära" mig som älskar att skryta om sin utbildning och ännu äckligare; sina söners framgångar. Det som verkligen får en känna kväljning är att ena sonen är jätteduktig inom studier medan den andre sonen har inte det intresset samt det läshuvudet, vilket personen ifråga jämnt verkat retat sig på. Jag vet inte hur andra föräldrarna "fungerar" men jag kommer då älska mina barn gränslöst, oavsett om de får G eller MVG...så länge dem försöker så tänker jag stötta dem till 110 procent!!! Vi är människor, inga vandrade betygsiffror/bokstäver... Summan av kardemumman; låt studenter vara glada. Låt dem få fira sin dag ifred, så kan ni gnällrövar gå någon annanstans med er bitterhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback