..och regnet bara öser ned...

Som jag sa, antingen har  vi tropisk hetta eller också skyfall. Jag tröttnade iaf förut på det eviga strilandet och gick långpromenad ändå. Jag tog med mig största paraplyet men dessvärre blev jag ordentligt blöt om både byxor o skor. Note to myself; köpa gummistövlar! Ja, faktiskt det ska jag baske mig göra...har inte använt gummistövlar sedan jag gick skogsturer hemma i Tanum men  jag är oerhört less på att bli helt genomvåt om sockarna vid minsta rastnings-runda med hunden.

Glömde skriva om vet-besöket igår, det gick rätt bra. Dock hade hon inte ökat mer än ett par hekto i vikt ...:S men å andra sidan var det ingen fara för hälsan heller tydligen. Det konstaterades att det troligen är magkatarrs besvär och vi fick recept på medicin mot detta. Sedan inköptes ett foder som tydligen ska vara rena dynamiten...:P eller ja, högenergifoder..dvs hon behöver bara äta lite av det vilket ju passar bra eftersom hon äter minimalt annars så ....:S ;)

Nu ska jag försöka komma igång med städandet..eller efter maten för jag är vrålhungrig nu. Tänkte både damma, dammsuga och tvätta golven. Verkligen bra med ångtvätt till golven, det borde alla pröva! Mkt bättre än alla sunkiga trådmoppar och mikrodukar o allt vad det nu heter. Ånga löser ALL skit och det syns även på ett annat vis när man farit runt med det.

Kommentarer
Postat av: Anette aka Netza

ångtvätt? låter intressant, vad är det för grej?



(ska man börja känna sig gammal nu när man diskuterar städtips med sina vänner? ;D)

Postat av: Annika aka Channy

Alltså det är en sån där "Steamcleaner"...finns att köpa på tv-shop o dylikt. Kanske låter lite underligt men faktum är att det är det bästa städredskap jag ägt..menar, med vanligt skurvatten blir det inte alls lika varmt. Ångan är ju brännhet :P medan vattnet i en äcklig skurhink kallnar på bara några minuter. Min mackapär ser ut som en dammsugare..fast man slår i vatten, på med korken och efter 30 sek så kan man börja tvätta golven.

2009-07-11 @ 17:50:16
Postat av: Marie Fredriksson

Vad skönt att det gick bra med Tammy...stress mage som jag trodde då..eller jag...magkatarr.. Vad heter fodret?

2009-07-12 @ 11:56:09
URL: http://marref.blogg.se/
Postat av: Anonym

Specific heter själva fabrikanten men exakta namnet minns jag ej..kanske CAD? aja..minns inte helt...

2009-07-13 @ 20:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback