Its hard to be hard

Vissa perioder är man, iaf jag, jävligt lat och saknar liksom den där energin till att ta sig an saker. I mitt fall handlar det om promenader och motion. På jullovet hade jag världens go i mig och hade som rutin att promenera 1-2 ggr per dag, antingen med hunden eller stavarna. Sen blev jag så helvetes förkyld på nyårsdagen, var plakat väck i en vecka. Så där bröts det "flowet" , vad besviken jag blev! Och nu när skolan varit igång ett par veckor så är man helt död när man kommer hem, dessutom är det kolsvart och jag fryser oftast rejält. Inte speciellt motiverande att promenera då. Dessutom känner jag vag panik över att ta till yoga eller motionerande eftersom jag då ligger och tänker på allt som ska göras. (skol-arbete alltså) Visst kan jag offra några timmar här och där till motion och min hälsa..men då kommer ju så mkt skoljobb i kläm. Vi börjar i regel alltid tidigt och jag måste ranta upp klockan halv sex på morran....hur mkt plugg hinner jag om kvällarna då liksom...inte särdeles mkt! =((  Sitta upp längre,? ja det är ju en idé och sen vara om möjligt ÄNNU tröttare på morgonen efter? Jag vet inte hur andra gör, men jag försöker sova mellan _minst_ 7 - 8 timmar per natt. ÄNDÅ är jag halvt i koma när jag drar  mig själv ur sängen om morgonen.
Som sagt, har aldrig varit morgonmänniska och inte ens när jag försöker råda bot på det blir det nån speciell förändring. GAH!!

Nu tänker jag iaf mota bort varje envis tanke och sen promenera en rejäl sväng med hunden. Är helt stel och krum efter allt stillasittande i skolan :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback