Whats luxury for you?

Det menas i de flesta fall att lyx är skamligt dyra middagar, prylar, resor och annat. Jag anser att det behöver inte vara så. För mig har lyx flera betydelser. Lyx för mig kan vara att vakna och inse att jag är ledig, att solen skiner (speciellt nu, när det är kolsvart ute jämnt), att kunna träffa en vän som jag inte sett på länge. En annan sak som är väldigt lyxigt för mig är att kunna avnjuta en kopp thé och gärna något gott till. En favorit är chokladpraliner :P Speciellt när både théet och pralinerna kommer från Kahls The & Kaffehandel. Love them! Och igår köpte jag ett sjuhelsickes gott thé, lustigt nog kallades det för "Kärleksthé" - svart thé med smak av grädde, fläder och något som jag såklart lyckats glömma. hehe. Det lite roliga med den här sorten är att de också blandat ned små rosa strösselkorn i form av hjärtan :) Det är väl mest socker (vilket ju egentligen inte är såå bra men men..hehe) men det är också en väldigt söt och smart grej att göra för att "piffa" upp théet.

Var förresten ute med stavarna och gick idag....länge sen tyvärr jag gjorde det. Förutom bitande kyla så var det riktigt härligt, och solen som sken idag, värmde faktiskt :P Jag är rastlös nu...jag borde hänga tvätten, skriva en sak för skolan och läsa igenom några stenciler...aja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback