Torr hud, -tröttsamt

En sak med vintern är att jag blir så jäkla torr och fnasig. Värst drabbade är händerna :( och fingrarna. Får gång på gång självsprickor som blöder, svider och flagar. Och jag smörjer och smörjer. Tröttsamt så in i norden =(

Strax ska jag dricka en kopp thé och bara slappna av. Vi har varit med gäng till Ge-kås och alla som varit där vet hur fötter och kropp mår efteråt. Jag är trött, seg och har massa som borde göras. Har klippt av ettiketter på kläder och lagt kläderna på sina respektive platser i garderober och skåp. Fick tag på mkt som gjort mig nöjd; jeans, en ny jacka och lite tröjor.
Jackan är jag väldigt nöjd med....den jag har är verkligen inget fel på, men den är så ofräsch och sömmar går ideligen upp på den. Iofs med rätta kanske eftersom den ändå hängt med i tre år och använts väldigt mycket. Den nya är tunnare, bestämde mig för att använda gamla jacka när det är riktigt kallt ute och den nya annars. Men det är ännu rörigt här hemma, Thomas köpte sitt älskade surroundsystem och han har inte fått ordning på det ännu så vardagsrummet liknar ett slagfält...dessutom står det massa kartonger i hallen som behöver till sophuset.
Men det får fan vänta...

Nå, om man skulle fixa thé då.


Kommentarer
Postat av: Millan

Hej! En bra men ändå budget kräm för händerna är LUMENE :)) Jag har testat den och den får klart bra betyg!!! En annan finns på apoteket o heter försvarets eller militärens eller nå sånt!!! Då blir du mjuk om händerna :)))!!! Vad gäller puder så är de i princip samma saker med olika namn. Puder är oftast något man drar på sin foundation för att matta ner ansiktet samt att få maken att hålla hela dagen, ingen vill ju vara glansig, med krämpuder lr foundationpuder är de som 2-i-1 produkt men OFTAST inte alltid så passar dessa bättre en normal/fet hudtyp och är du torr rekommenderar jag foundation o puder istället. Dessa budgetar är inte alltid bra men tipsar ändå :)) Max Factor har en i sitt sortiment (miracle touch) och Maybelline har ett i sitt sortiment (dream matte mousse) Lumene kommer inom kort att få in ett som jag tror är det bästa av budget varianterna... Glöm bara inte att köpa ordentlig rengöring till ansiktet när du använder make up, ett BRA budgettips är just Lumene och Nutrogenas ansiktsrengöringar o ansiktsvatten :))) Fler frågor?? Bara fråga!!!! Läs även www.lyxa.blogg.se :)))) Ha en trevlig kväll!

2009-02-14 @ 17:20:59
URL: http://twodogs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback