Jag har bara iakttagit hittills

den här debatten om "Gömda", jag har på avstånd följt Antonssons blogg, läst andra bloggare, och även försökt google fram fakta eller ja...sånt som kommit fram i denna soppa. Jag förnekar inte på något vis att Gömda innehåller massa påhitt, och jag tycker såklart det är oerhört beklämande, tråkigt och framförallt obehagligt att Liza Marklund ihop med en uppenbart förvirrad kvinna lyckats tjäna pengar på detta. Egentligen tycker jag historien om Trossen, Elisabeth Hermon är värst. Måste varit ett fruktansvärt slag att mista hela ens rörelse, rykte osv på enbart falska grunder. Att sedan heller inte få minsta upprättelse måste varit sju resor värre.
Historien runt detta är helt enkelt grotesk.

Men däremot börjar jag tröttna på människor som börjar dra t.e.x Mias utseende i hela debatten. I mina ögon är hon inte någon skönhet, men för fan, det är väl inte utseendet som är kärnpunkten lr? Det har väl ingen som helst relevans! Sätt fokus på vad som är viktigt, dvs att människor blev förtalade och skadade, att människor måste få upprättelse. Inte massa bjäfs om att Mia hade barn med tre olika män (hehe, kul att folk ens har mage o prata om detta med tanke på att vi lever i ett samhälle där folk byter partners hit och dit...) , att hon borde varit helt blåst som hade hemma -hosare eller att hon liknar en "skräcködla" (någons kommentar ...)

Så. Jag vet inte vad som kommer hända härnäst, eftersom Marklund besitter stor makt inom media så tror jag inte att detta kommer att gå till rättsliga åtgärder men å andra sidan, vem vet? Jag tycker vidare att Antonsson är suverän i den mening att hon faktiskt notoriskt och likt en kulspruta spottar fram papper, dokument, som stödjer hennes arbete i detta. Källhänvisningarna som hon gör är enkla att ta till sig, de är dessutom presenterade på ett bra sätt. Well done.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback