Ett himla skitsnack

Vareviga år är det samma sak; alla hjärtans dag inträffar och folk fräser och väser som ett gäng förnärmade svanar. Det är massa surt mummel om kommersiell skit, "varför ska vi bara ha en dag på året åt kärlek, ska man inte visa det hela tiden?!!", eller "tss. skitdag tillägnad PAR!" eller "varför inte ägna tid eller hitta på saker för familj eller vänner??!" Och sådär håller det på. Herregud, hur man väljer att fira (lr inte fira) den dagen är väl upp till var och en? Visst, det hintas ju mest åt förälskade par men herregud, vill man skicka en blombukett till familjen eller bästa vännen så gör det då. Finns väl inget som hindrar eller? Min farmor, t.e.x skickar alltid ett fint kort till mig. Och detta tjafs om att inte visa kärlek de övriga dagarna på året...jag vet inte vad för livsstil andra har men jag tycker jag visar min uppskattning och kärlek åt mina medmänniskor varje dag. Alltså min familj och min sambo. Bara för att Alla Hjärtans dag finns betyder det inte att kärleken och omtanken är helt bortblåst i övriga fall. Inte i mitt liv iaf och jag anser att man själv har en stor möjlighet att påverka hur ens liv ska se ut.
Sedan att man kanske ägnar MER uppmärksamhet den 14;e februari ser jag inte alls som något konstigt, i så fall skulle ju julen också vara ett kommiersiellt jippo där folk bara visar omtanke EN gång om året..hu va hemskt då. Men inte ens hälften av gnällspikarna klagar på julafton.

Alla bestämmer själva. Vill man fira dagen så gör man det, annars slipp. Och släpp gärna bitterhetsgnället.
Själv åt vi förvisso jättegod mat på fin restaurang men vi visar varandra kärlek varje dag också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback