Nätforum...*suckar*

Jag har, ända sedan internet kom varit med på forum osv..tycker det är kul med diskussion och man kan få råd och tips om precis allt. Men det finns jargonger på forum som är mer eller mindre trevliga...men så chockad som jag blev då jag blev medlem på vovve.net har jag nog aldrig blivit. Personangrepp, tyken ton, nedlåtande och sarkastiska inlägg...herrejösses alltså.

jag läste runt om en tjej som råkat ut för en mkt arg och otrevlig man som skrikit åt henne och hennes hund. Det fick mig att berätta om de där 3 knäppisarna som flög på mig här omkring, om det här mycket hotfulla och anonym brev vi fick osv. Det skulle jag inte gjort...herregud vad skit jag fick...! Jag hade dålig attityd som blev så arg, jag hade uselt språk i inlägget (skrev "idiotiska kärringen") och så var jag inte alls trevlig mot medmänniskor.
Jag är fortfarande i lätt chock. Det är alltså okej att folk skickar anonyma otrevliga brev....? Och arg får man tydligen inte bli för då har man "dålig attityd"...och otrevlig mot medmänniskor? Att berätta om vad 3 personer gjort mot mig är alltså lika med att jag inte gillar medmänniskorna runt mig? HERREGUD. Hur löjliga får man bli?

Och sådär fortsätter tonen igenom massa inlägg, folk som blir helt rabiata över att man blivit arg då man blivit orättvist eller otrevligt behandlad, eller de som blir helt skogstokiga när man berättar att man t.e.x någon gång köpt foder från ICA. Herregud, tagga ned för guds skull. Och debatten om hundskit ska vi inte ens nämna, var nån fomme som menade att hundskit i skogen gick under lagen om nedskräpning..Jamen då får regeringen omedelbums sätta ihop ett team som plockar skit från älgar, harar, rådjur och annat vilt...för skit i skogen är ju "nedskräpning" ....


Jag har uppsagt mig från det töntiga forumet nu, maken till konstigt ställe. Usch! Vad obehagligt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback