Det finns hopp!!

Tammy har ätit urkasst sedan hon kom till oss i lördags. Men imorse så verkade det lossna lite, hon åt inte bara upp allt i skålen, hon åt även VID skålen. Hon har nämligen varenda gång tidigare försökt dra med sig mat upp i soffan vilket jag absolut inte tolererat. Men idag verkade hon begripa att VID skålen i KÖKET är matplatsen. Hon åt upp allt och jag blev så glad!

Hon är så himla gosig, när Thomas sover eller inte är hemma så följer hon mig överallt. Igår kväll t.e.x, så lade hon sig på badrumsgolvet när jag var där inne för att tvätta av mig och borsta tänder. Och igår fick hon vara HELT ensam i sådär 25 minuter när jag var till affären. Hörde att hon gnydde lite efter jag låst dörren men sen tystnade hon...när jag kom hem igen så viftade inte bara svansen utan hela bakdelen på hunden svängde och hon "kramade" mig..alltså hon har nån idé om att ställa sig på bakbenen och lägga framtassarna på ens bröstkorg. =) Sööööött!

Gjorde kexchokladpaj igår också. Skitgott...pröva..här är receptet:

4 st kexchoklad
150 g blockchoklad
4 msk smält smör
1 tsk vaniljsocker
3 äggulor
0,5 dl grädde

Börja mixa sönder kexchoklad till smulor i en matmixer, smält smöret och blanda med kexsmulorna. Blanda så det blir som en deg. Bred ut degen i en pajform och grädda på 175 grader i 6 minuter. -låt svalna.

Smält blockchokladen och blanda i äggulorna, vaniljsockret och grädden. Bred över det avsvalnade pajskalet och ställ sedan in i kylen. Helst ska pajen stå kallt och stelna i 4 timmar. -Ätklart!

Jäkligt god men väldigt mäktig :P
Ät och njut iaf!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback