Allt är baaaara avundsjuka!

För inte kan väl folk ha annan åsikt eller? Jag tog en paus och surfade bland olika bloggar, såg att bloggaren Stina-Lee skrivit ett långt inlägg om Blondinbella. Hon uttryckte sitt missnöje över henne på olika sätt samt menade att hon var falsk. -o gissa vad som händer? Jo, sådär fyrahundra kommentarer och ett jävla gapande om "DU ÄR SÅ AVUNDSJUK". Jag blir så trött. Jag blir så in i helvete trött. Egentligen handlar inte mitt blogginlägg om dessa två bloggare, utan grejen med detta bjäbbande om avundsjuka. Varför kan inte folk bara acceptera att alla tycker olika? Herregud, man kan inte öppna käften om något för då är man AVUNDSJUK. Jag har tusen exempel men orkar inte dra dem alla. Men så fort man har åsikter av det mindre positiva slaget om något eller någon så är man avundsjuk. Diskuterar man utvik och att man inte gillar det eller att man inte förstår tjejerna som gör så är man _avundsjuk_, diskuterar man huruvida bloggare är kassa så är man _avunsjuk_, har man åsikter om varför någon slänger ut tusentalskronor på ditt eller datt så är man _avundsjuk_.
Har en liten nyhet: man kanske inte förstår utvik, man kanske tycker vissa bloggare är korkade, man kanske tycker det är osmart att slösa pengar.....det _behöver inte_ handla om nån fjantig jävla avundsjuka!

Och visst, man kan uttrycka kritik på mindre bra sätt, men att konstruktivt kritisera någon/något gör en inte till nån avundsjuk missunnsam person. Det handlar bara om olika tycke och smak. Säger inte heller Stina-Lee gjorde vare sig bra eller dålig insats med sitt blogginlägg. Men min poäng var inte heller henne eller B-Bella, utan bara belysa det här med att vi snart inte kan säga bu eller bä för då är vi sååå avundsjuka allihopa.

Alla tycker olika, man kan tycka illa om något utan att avundsjuka är inblandat.-just deal with it!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback