Men sluta nån j-vla gång!

När jag gick på grundskolan i Tanum, (känns som en evighet sen) så gick kustorten Grebbestad under namnet "G-town". Uttrycket användes av diverse fjortisar, framförallt dem som bodde där givetvis. Redan då störde jag mig nåt djävulskt på nåt så fånigt och groteskt fult namn. Men att dem som jag gick med där och då fortfarande refererar hålan på det sättet är nästan höjden av allt. Men borde man bli förvånad? De som bor kvar verkar fortfarande lida av samma sorts problematik som när jag bodde i Tanum, den mentaliteten går inte att beskrivas..den måste upplevas :/

i övrigt finns så mkt fula ord som jag inte förstår hur normalbegåvade personer kan använda: päsa, ägd, ägig, dampa ur, mobbat, och så säkert massa andra vidrigheter.
Jag har väl nån som helst tolerans för att fjortisar inte vet bättre, men när vuxna personer slänger sig med de här uttrycken så mår jag illa. -lägg ned..!


***
när jag ändå är igång på mitt värsta gnälla-på humör så kan jag också tillägga att jag inte alls fattar vitsen med att lägga ut bilder på ens småbarn. Alltså bebisar som leker, sover, käkar. Jag har inget emot bilderna så att men aldrig att jag skulle lägga ut bilder på min dotter/son...med tanke på alla peddo-äckel som härjar på internet. En tanke kan vara att bilden av en sovande baby inte är så "farlig" men gud vet vilka på sidor den bilden kan vandra iväg till *ryser*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback