jordens lataste....

Ibland  känner jag verkligen så. kom hem vid kvart i 4 o trött pga av att jag gick upp halv fem. Tänkte dammsuga här hemma men har ännu inte kommit till skott med det. Drog fram den, men nu står den bara där.

Sen har jag tydligen fått inflammerade benhinnor(?). Haft obehagligt ont, som värk i smalbenen en längre tid. Första och största skräcken var blodpropp och eftersom jag äter ppiller var ju det ännu större orosmoment. så igår tog jag mig i kragen o gick till läkaren. Hon lyssnade, kände o klämde, enligt henne är det inte blodpropp. däremot sa hon att det låter som benhinnorna, att jag överansträngt muskler o därmed inflammerat benhinnorna. Kroppen är fascinerande...aldrig hört om benhinnor innan. Så jag fick värktabletter utskrivna och rådet att köpa ett par _rejäla_ skor att gå i. Ingen billig skit utan något bra som stöttar fötterna, är bra dämpade etc.
En aning modfälld över det gick jag hem o förde över lite pengar från mitt sparkonto, satte mig på bussen ut till Stadium i jakt på "bra skor".

O vet ni? Det var den bästa servicen jag fått i butik på.....ja vet inte för hur länge. Killen var otroligt serviceminded, trevlig och kunnig. Han ägnade sig verkligen åt mig som kund, kom med råd, tips och visade hur detta problem kunnat uppstå. Det kändes nästan konstigt att få så bra mottagandet i en affär, inte ofta det kan jag säga. Hade väntat mig något i stil med "jaha,..ja...du har ett par skor där, så hejdå"
Så jag gick hem med sprillans nya flotta löp/walking skor som kostade sjuhundra kronor. Dyrt..men värt nu känner jag. Bästa är också att skorna går att jogga i om jag skulle nu vilja göra det. Dvs, jag behöver inte köpa några nya snordyra skor för det ändamålet. -perfekt!
Värktabletterna var billiga iaf. Tur det....

Annars har jag jobbat idag. I lördags var vi på Ge-kås Ullared. Vi kom dit vid åtta på morran och det var lagom mkt folk. Man behövde inte bli förbannad för att kunna ta sig fram. när klockan slog tio slog också helvetet ned. sååå mkt människor! ;/ Så trångt, låånga köer osv.
Köpte iaf väldigt mkt underkläder, sockar, en mysdress i svart velour och nya sängkläder. De hade billiga o skitsnygga skinnjackor! En för 500! Det är inte ofta man kan hitta en skinnjacka för en femhundring! Tyvärr hade jag ju redan en vårjacka. Men bra o veta att det finns därnere.

Nej, jag får väl dammsuga då.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback