Varför är det såhär?

"Telefontid mellan 8-9" eller "Telefontid mellan 12-13". Hur ofta stöter man inte på den här idiotin? Måste ha tag på UM eller en barnmorska. Men det är omöjligt. Hur många människor har tid o sitta i telefon de där klockslagen? Och så är det _alltid_?! Varför i herrans namn skapar man inte en telefontid på _kvällen_? Visst, finns folk som jobbar då med, men det är nog lättare iaf för dem flesta! Ringde nån annan istället och fick en snorkig kärring i andra änden. Hon påpekade surt telefontiderna. Men lilla dumma idiot; somliga är inte lediga varje dag! Somliga har inte möjlighet  o stå o babbla i luren just dem tiderna. Jag sa - Men alltså, resten av veckan jobbar jag, jag har bara tid idag o sitta med detta. Hon bara hänvisade mig till att lyssna på telefonsvararen. Service ..aldrig hört om det va?

Jag hittade en annan mottagning, de hade visserligen 11-12 i telefontid men det är ju okej för mig idag eftersom jag är ledig. Fyller 24  i år, borde ju inte vara helt omöjligt att få komma dit om det skulle knipa.

Måste äta frukost snart, inte hunnit. Duschat, klätt mig, varit ute med hundarna, och suttit i telefon med akassan och försökt lösa det där med um/barnmorska.
Och den här vovven bara kliar sig o kliar sig. Läste om löss på hundar över nätet, tycker iofs symptomen stämmer delvis. Tydligen ska heller inte ohyran smitta utan bara hålla sig till hunden. Bra det iaf, så vi slipper få skiten...

Nu är jag huungrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback