Tvära kast

Jaha...? Igår sken solen o t-o-m värmde så skönt och idag ligger nästan femton cm snö på backen o det är snöstorm?! Till helgen är det påsk förresten. Like someone care. Förra året åt vi påskmat hos pappa men i år vet jag inte. Är inte på humör för att träffa folk. Det här med det sociala har haltat rejält sista tiden. Beror säkert på mina inre spöken som inte kan ge mig ro. Känner bara att jag belastar folk om jag skulle träffa någon nu. Har också lite svårt o komma på vad jag/vi skulle snacka om.
Pratade lite lätt med Ulrika om att ringa henne på min lediga onsdag..men jag vet inte. Jag behöver ju aktiveras med andra människor också.

Jag måste ju såklart ut i detta skitväder senare; till arbetsförmedlingen för att lämna en lapp och byta några ord med handläggaren. Sen norpa ett sånt där gudsförgätet j-vla arbetsgivarintyg o sen trippa iväg till Carlia. Jag känner mig som en terrorist mot dem. Pappers-och-intygs-terroristen. Men vad är alternativen då? Jag m-å-s-t-e ha de där jävla intygen för att kunna få ut någon som helst ersättning. Tyvärr verkar ju dem ha problem att se det så. Blir så obekväm med tanken om att be om alla papper :S Hate this! HATE IT!

Ja..det är min dag det. Funderar på att besöka biblioteket och kanske åka till torp. Jag har fått allvarliga cravings på te! Jag provade en av Kahls te sorter o allt jag säger är; Lipton, Kobbs, Twinnings med flera; släng er i väggen! Detta är riktigt te jag funnit! Inte sådär hopplöst aromfattigt som dem i daglig varuhandeln.

Kollar runt på olika bloggar på nätet, det har varit ovanligt tyst kring detta med schlagern. Nästan lite konstigt.
Dock skriver
Fotbollsfrun om hur svenskar blir provocerade då man försöker diskutera alkohol och graviditet, alltså huruvida bra eller dåligt det är. Det rätt förvånansvärt hur man kan resonera att det skulle vara okej att dra i sig alkohol när man väntar barn. Barn är, eller ska ju vara, något man vill ha. Då får man ju vara beredd på att offra lite. Tänk sen när ungen kommer, då får man offra sömn, tid, allt som man förut bara spontant kunde rusa iväg på går inte längre.  Jag skummar igenom kommentarerna på Wollins blogg, en del är riktigt fyndiga. Ta bara den som menar att man nog fan kan offra något för det som ska bli ens dyrbaraste i livet". Och så avslutar personen med uttrycket "jävla grogghaggor" - hehehe.

Nu ska jag snart göra mig i ordning.

Kommentarer
Postat av: S.

Frågan gäller väl snarare ifall det är farligt med måttligt med vin när mamman ammar. Utan att bry mig om ämnet så verkar det som att barnet inte skadas utav det. Varför ska man då fördöma det eller ens bry sig om det? Dessutom verkar Fotbollsfrun vara en komplett idiot för hon mer eller mindre skriver rakt ut att man inte ska forska på sådana saker (för att hon är ändå är emot det) och erkänner också att hon är moraltant. Sådana kan man aldrig diskutera frågor som dessa med ändå.

Dessutom så är det lite lustigt att vissa föräldrar tycks ha ett behov av att skylta med sitt elände och med sina uppoffringar för sina barn. Det kan nog vara mer skadligt för ungarna.

Sedan att Sverige bedriver en amningshysteri som gränsar till galenskap är en helt annan fråga.

2008-03-19 @ 13:02:41
Postat av: Channy

jaha ja, jag anser då att alkohol o graviditet inte hör ihop. Sen om andra tycker nåt annat tycker jag ganska ointressant.
Att kalla någon komplett idiot för att denne hellre ser att man lägger forskningspengar på annat, tycker jag inte är ganska knepigt..för vi har massa sjukdomar o elände, tycker gott pengar kan gå till sånt istället.

Postat av: S.

Anledningen varför att hon är en idiot (finns nog flera anledningar) är att hon erkänner att man inte ska forska på något på grund av moralism. Lite samma argumentation som att skita i stamcellsforskning eller att negligerat Darwin på sin tid. Under graviditeten ska man nog inte dricka vin (kanske det inte ger någon skada de första veckorna och då spelar det ju ingen roll) men ifall det inte skadar barnet under amningen så är det väl bara bra. Vin är dessutom bra för bland annat hjärtat och minnet.

2008-03-20 @ 19:37:58
Postat av: Channy

Var har hon skrivit att hon erkänner att man inte ska forska på detta pga moralism? Måste jag missat i så fall.

2008-03-21 @ 16:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback