Enda jag känner; varför?!

Jag gillar inte alla "modebloggare", dvs tjejer mellan sexton år o uppåt som bloggar sig rika på , enligt mig, helt banala grejer. Flera bloggare, typ BlondinBella, Kenza, Kissie etc har jag svårt att se hypen med. Svårt att se det intressanta i deras bloggar. Men, det är inte därför jag tar upp dessa bloggare. Igår upptäckte jag, (då jag också för första gången var inne på Blondinbellas blogg) att några människor skapat en blogg för att enbart håna henne och göra sig lustiga på hennes bekostnad. Ja, ni läste rätt, en blogg vars syfte är endast till för det. Blondinbellas egen reaktion kan ni läsa om här, ni får nog scrolla lite ned på sidan för att läsa det.
I alla tider har människor älskat att göra parodier och håna kända/mindra kända människor. Men i min värld finns det gränser, detta är ett sånt fall. Sidan har döpts till "Bellasuger" (?) och innehåller allsköns trams som videoklipp där en kille försöker illustrera Blondinbella, de har kommit över bilder på henne från olika tillfällen m.m.
Efter att ha läst allting satt jag bara tyst vid datorn. Enda känsla jag hade i kroppen var....; varför? Jag har svårt att se det humoristiska i att lägga ned så mkt möda på en människa som de menar är patetisk och fjortis?

Om de verkligen inte ansåg att Blondinbella var något lägre stående, ointressant så varför i helvete då skapa en blogg enbart tillägnad att smäda henne?! Det finns mycket jag avskyr här i världen, aldrig i livet att jag skulle lägga ned dyrbar energi o tid på att t.e.x skapa hemsidor om det. Never.  Ever.
Man kan också tycka att om dessa personer bakom bloggen anser sig vara så mkt bättre än Bella så kanske dem borde uppträda därefter? Just nu tycker jag nivån ligger lägre än sandlådan. Bilderna också ja, är det ens tillåtet att sno bilder på det sättet o sen sätta in dem i egna sammanhang?

i bloggen klagas det hejvilt på hur bortskämd, korkad, dum o omogen den här Bella är (har knappt läst hennes blogg faktiskt)  men hur mkt mognare är dem då?
Folk är otroligt korkade när det kommer till detta ämne, människor som ni tycker illa om - LÄGG INTE ENERGI PÅ DEM! Jag har själv den egenskapen att jag blir tokig av ilska, ofta ältar etc. Men jag försöker lägga ned sånt, det har blivit bättre med tiden också. Såklart ska man få "lov" att bli arg o sårad.
Och det är väl här det största frågetecknet bildas för mig, vad sjutton skapar man en sånhär  blogg för? Tillägnad en människa som man påstår sig störa sig på o inte gilla?
Det är obegripligt. Och väldigt löjeväckande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback