Dagens dos av internet

Varje dag då jag kommer hem så plöjer jag igenom nätet. Jag kollar lite nättidningar, läser bloggar, kollar min egen blogg, kollar mail, ser efter vilket folk som är på msn, jag scannar av läget helt enkelt. Vad som hänt sen jag sist var inne.
Jag satt här med ett bra blogg inlägg på g, men nu är det helt borta. Skitsam, jag har jobbat, Thomas råkade kana av vägen imorse så bilen förstördes (tjänstebil) plus att han fick smäll på axel/arm så han inte ska jobba ikväll. Han fick åka till läkare o allting :S Tycker ändå det är tursamt att det bara vara en arm o axel som fick ta stryk.....
Sedan har jag slagits med hundarna här, vi passar valpen Bella ( personligen tycker jag jävla vilddjur är bättre namn på henne...). Den vovven är iaf inte det lättaste; hon stretar och bråkar i kopplet. Har vridit om örat på henne flera gånger plus slängt henne på marken när hon vägrar lyssna på orden "nej, dra inte!!" Och ni folk som påstår att det är att vara "för hård och elak" har ingen jävla aning om vad ni snackar om! Är uppvuxen med hundar, Thomas gick djurvård o också uppvuxen med vovvar. En hund _måste_ hunsas då den vägrar lyda i kopplet. Annars funkar det inte. Om inte annat, kan ju ni ta över och balansera en stretande hund på 25 kilo och t.e.x en matkasse eller två. Tror inte ni är så kaxiga efteråt.....
Hur som helst; det fungerar iaf bra övrigt. Muzze är svartsjuk o blänger surt nästan hela tiden, de där två  slåss om att få mest kärlek vilket är så sött. Störande är dock all hennes päls...först borstade jag ur pälsen, fick ihop jättelika högar med päls. Sen lossnar massa, massa hårstrån från henne och hon kliar sig frenetiskt överallt. Vi har tänkt att bada henne i helgen. det kanske hjälper....

Nu är jag iaf trött. Mina fötter gör ont. Jag börjar bli hungrig och jag har hunnit båda att rasta hundar, utfodra hundar, dammsuga, och starta en tvättmaskin sen jag kom hem.
Det ska bli skönt o sova sen ikväll och jag slipper vara ensam också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback