Sommaren anfaller

Eller iaf en otrolig värmebölja! idag var det 30 grader, o nu på kvällen efter 22 visar mätaren arton grader. Det finns ju massa trevlig med denna värme som:
* Kunna slippa jeans, jackor, halsduk o långärmade tröjor
* Dagarna är lååånga tack vare härlig sol
* Man kan hitta på så mkt mer; crocket, kubb, grilla, njuta av en glass på en uteservering eller fika.
* Man känner sig gladare, fräschare o snyggare.

Och så har vi ju det tråkiga med allt detta...
*Insekter. Jag hatar de små krypen. alltid lyckas de hitta mig också!
* Noll matlust (iaf jag) ..
* Att behöva läsa om hundar o barn som suttit för länge i stekheta bilar. Läste nyss om en hund som "kokat ihjäl". Så fruktansvärt hemskt.
* Saker som stinker. Alla papperskorgar, sophus, containrar, etc luktar riktigt hemskt då det står i gassande sol om dagarna :(

Jag försöker iaf uppskatta värmen, även om den lyckas driva mig till vansinne ibland. Man får ju fokusera på att Sverige har så lite sommar...så man får göra det bästa av det då den kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback