It takes a fool to remain sane

Så sant som det är skrivet! Jag känner mig bara matt över saken numera. Det finns ett mycket enkelt sätt att lösa detta. Och tydligen är idioten inte intresserade av att lyfta ett finger för att återställa ordning, stå upp för nära personer, eller något alls! Såååå. Uttrycket "om man ska få nåt gjort, så får man göra det själv" stämmer äckligt bra in här. Finns så mkt som retar mig angående detta. Ponera att det varit tvärtom, att det hade varit oss som gjort nåt...då jäävlar, hade det blivit liv i luckan.
Men andra ska tydligen tolerera allt eller? Vill fan kräkas på er.
Ååarrgh..mina känslor löper amok när detta ventileras......

Så. Onsdag. Imorrn; torsdag. Äntligen. Vad som är värre är att vi har massor att hinna med imorrn. Och jag som redan är sjukligt trött. Haft ont i kroppen också.
Fryser jättemkt nu, tror det är tröttheten som talar. Gäspar ideligen, blinkar och flackar med blicken..,,
Också fått fnösketorra händer pga alla jobbdagar det senaste. Och hudkrämer är besvärliga; antingen lägger sig som en fet o otrevlig hinna över huden, alternativt inte återfuktar :S

På tal om känslor som löper amok och humör; det finns mkt jag verkligen ogillar i livet. MEN! Det finns en sak som är helt obegriplig för mig -folk som inte hälsar. Nu menar jag inte främlingar på stan, utan på arbetsplatser, skolor, m.m!  Att säga HEJ och HEJDÅ är i vett och ettikett. Det är ren jävla hyfs. Ändå uteblir detta. Om någon hälsar på mig så hälsar jag tillbaka. Jag står inte bara o fånglor på personen, inte heller vänder jag bort blicken m.m. Inbillning? Åh nej, har några som upplever exakt samma klimat. Så himla glad över att slippa jobba _med_ dessa puckon.

***********
Det
här läste jag nyss och förvånades över kommentarerna. Som den med att acceptera att vuxna, föräldrar har ett sexliv. Såklart. Men var nånstans står det om någon slags oförståelse inför det? Problematiken ligger ju inte i att föräldrar, vuxna människor porrsurfar, chattar eller lägger ut bilder på sig. Det handlar om hur dem sköter det. De där ungarna som enligt BRIS utsago ska ha ringt och berättat sina problem var riktigt unga. Men hallå,...vilka vill veta om vad sina föräldrar gör på det sexuella planet? Jag är 24 i år och vill fan inte veta vad pappa gör inom det området. Och ja, jag skulle nog tycka att det var mkt olustigt att komma över msn-historik av sexuell natur mellan pappa o nån annan. Liksom hitta hans sidor etc. Man kan dölja det, man kan sköta det på annat sätt. Speciellt msn, det är bara o klicka i rutan om att inte historik ska sparas.
Men istället vänder folk detta till något negativt, nåt slags nedsvärtande av sexualitet etc.  När det istället handlar om _hur_ något sköts och hur något går till.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback