Ibland förstår jag inte mig själv

Imorrn väntar en jättejobbig dag. Det känns sjukt, surrealistiskt. Seven years and not a sound from you.
Är lite på ett obestämt humör nu. Var på jättebra humör hela dagen och sen när jag kom hem dalade det ganska mkt. Kan inte sätta fingret på varför.
Ska det alltid vara såhär? Ska jag aldrig vara _helt_ glad? Jag blir irriterad när folk använder uttryck som "nu har jag bearbetat sorgen" eller "nu har jag sörjt färdigt"
Jag blir aldrig färdig! Tiden läker alla sår. Jo. ja. Men för mig är det ett sår som ofta spricker, börjar vara o blöda igen. Det är också så saker som kan lösa ut skiten.
Och så tomheten. Alla förlorat någon nära vet det. Som ett hål. Något saknas hela tiden.
Jag hatar ibland att känna mig tio år äldre än alla andra. Eller iaf äldre. Jag har skitsvårt o identifiera mig med jämnåriga. Värst var ju såklart efteråt.....men känner av det idag också. Därför jag bytte skola.
Och det gick ju bra...otroligt nog.

Skitjobbigt o aldrig veta på vilket ben man ska stå. Ibland vore det väldigt skönt att vara helt ensam i världen. Inte behöva höra folks åsikter och tjat. Vad jag vill göra....tja leva? Just nu är det bara det. Bara finnas. Vara glad. Tjäna pengar. Kunna spara undan pengar o slippa känslan av allt hänger i luften. Och så det här klimatet i Sverige, nu går det ju an eftersom vi fått sommar. Men annars?? *ynk* Jobbiga väder.
Men tar priset gör ångesten. Det finns ingen människa som kan förstå vidden av det.
Det äter upp en inifrån. Tiden i Kungshuset var värst. Så dåligt har jag aldrig mått.
Så med facit i hand har jag väntat alldeles för länge med att ta hjälp. Jag trodde nånstans, långt in, att om jag knep ihop ögonen o tänkte "det finns inte, det händer inte" så skulle det försvinna av sig självt. Tiden läker alla sår. -igen. Well, den gör inte det. Och jag får väl acceptera allt.
Finns så mkt saker jag vill ha gjort annorlunda.
Finns så mkt jag önskar tillbaka
Helt lost oftast.

O imorrn ska det stå några gubbar i mitt vardagsrum när jag vaknar....(!) störiga fönsterbyte.
Tandläkaren idag, by the way. Fick två kanyler inkörda i tandköttet o sen tvåhundra kronor fattigare. Och i augusti ska dem göra rutinkollen på mig. Hej Karies och Lagning och Borrning. Minst två hål har jag i tänderna, så mkt _vet_ jag. så jävla dyrt med tandläkare bara :S Ska iaf skölja med Corsodyl nu istället för Listerin...kan tydligen inte kombinera det där...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback