Hur svårt kan det vara?

För två veckor sen började dem byta fönster här, balkongfönstrena plus balkongdörren. Jag visste att man skulle röja undan både ute på balkongen och dessutom baxa bort saker från fönstret. Sådär en-två meter så gubbarna fick fri arbetsyta. Fönstrena bytte dem på ett kick, men sen tog det stopp. Först nu de senaste två dagarna har det varit killar här o spacklat. och målat. -ett lager.
Jag börjar tröttna rejält på den här usla arbetstakten. Okej, inte samma folk som byter fönster som ska måla..men ändå?! Två förbannade veckor har snart passerat och vardagsrummet ser ut som ett slagfält. Grannen, hon som förresten hjälpte mig med jobb osv, är också ändlöst irriterad på dem. Nu -tror- jag dem är färdig med utsidan där. Suck. Stön.
Sen upptäckte vi en spricka i träkarmen på ena fönstret, så nu måste det fönstret bytas.
Tycker bara hela grejen är så löjlig, vi pratar om en väldigt liten arbetsyta...ändå går det så jävla trögt?! Jag hatar oreda och mår dåligt av att traska runt i spackeldamm, grejor överallt, trött på att blomkrukorna ute på köksbordet, trött på att behöva ha gardiner liggandes på golvet. Hatar renonveringskaos! :S
Dessutom har vår hyra höjts.

Det blir bara bättre o bättre...... :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback