Det här med att ge och ta...

i alla relationer, förhållanden så får man ge och ta. Det vill säga, man får vara beredd på kompromisser och diskussioner. Man får också inte heller bara kräva utan också gengälda. Man kan inte begära massa saker av sin andra hälft och sen tvärvägra dennes önskemål. Mitt i allt ska man ju ha självrespekt. Ödmjukhet och generösa drag är jätteviktigt, men också att inte bli någon dörrmatta.
Om någon person får en att må riktigt dåligt, sluta umgås med dem! Eller åtminstone dra en gräns. Visa att vad man tolererar och inte. Efter att ha kapat några kontakter jag haft som fått mig att må dåligt känns det  sååå mycket bättre. Varför ska man ödsla tid och energi på något som ger precis -inget- tilbaka? Och efter att ha suttit och läst massa relationsproblem på ett forum blir jag bara mer bestämd på den punkten. Vänner, flick/pojkvänner, etc ska skänka glädje. inte motsatt effekt.
Man behöver inte skälla ut någon "energi-tjuv", bara stäng ute dem från erat liv. Ni kommer märka skillnad, jag lovar!
Och tänk hellre att det är bättre att vara ensam eller att ha FÅ vänner än massa folk runt en som ändå inte bryr sig på riktigt om en. De ger ju ingen lycka eller något positivt iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback