The secret; play along

Är så full i skratt nu. Sitter o flinar från öra till öra och allt beror på ett patetiskt inlägg. Nåväl, alla som känner mig väl vet också om att jag blev mobbad i stort sett hela grundskolan. Och jag kunde vara så jävla tyken tillbaka också.Varför är det så att man minns vissa saker glasklart och andra inte? Min mellanstadie lärare sa på ett utvecklingsamtal; "Annika kan vara så vass, vass som en sticka.." hahaha, det glömmer jag aldrig....Idag kan jag se det som nyttig erfarenhet; jag är stark och tar inte så allvarligt på vad folk säger till en. Visst kan jag bli sårad, arg, lessen etc. Men då oftast om någon nära sårat mig, skulle Thomas säga nåt elakt skulle jag bli arg eller skitlessen. Skulle någon jag inte känner så väl göra samma sak skulle jag bara "jaha" typ.
Ser ni skillnaden? Jag väljer helt enkelt bort sånt som kommer från människor som inget betyder för mig. På senare år kör jag också med en strategi; driv med dig själv. Det är nämligen skitråkigt o reta en människa som bara "AA, du har rätt, Beirut är nog inte hälften så bombat som jag är!" Då blir reaktionen lite "....ehhh...." från retstickan, för du tog just det "roliga" ur mun på dem.

För ett tag sen var jag ordentligt förkyld vilket medförde hosta, snorande etc. Jag får alltid så mkt äcklig skit i luftvägarna vilket jag måste ha bort. Varpå jag harklar mig o håller på. Någon sa "åhh, du utövar din kvinnlighet ser jag" (detta var faktiskt inte menat som taskigt, utan bara för att påpeka), men istället snyter jag mig o säger torrt "Japp, det var därför jag sattes till världen förstår du, för att vara underskön och vacker, för att skapa tillfredställse hos alla människor"
Det blev faktiskt helt tyst. Och se där; en oväntad replik kan göra mkt. Eller som jag ibland ser på saken; dum fråga eller påstående ger lika dumt svar eller påstående tillbaka!

Självklart ska man ju inte dra saker o ting för långt heller. Men jag är oändligt road av människor som bryr sig om så lite. Som orkar lägga energin på helt obetydliga saker såsom tillmälen, kommentarer, etc.
Så, play along eller bli en gås; låt allt rinna av, då kan ingen få ned er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback