Some kind of a promise...

Nyårslöften har aldrig varit min grej. Tycker snarare det är lite pk och fånigt. Men i år har jag tänkt ut något som jag ska försöka efterleva; motionera mera. And so far so good. Har varit ute o gått raska promenader ända sen vi kom hem från Danmark. Och mer ska jag se till att det blir; gå rask promenad varje dag, minst 45 minuter, helst en timme, (gärna mer ...), försöka vara mer aktiv med yoga (har varit såå slapp på den fronten). Nu har vi fått snö här, men så fort våren börjar skönjas ska jag fixa i ordning cykeln. Bakdäcket måste bytas ut. I höstas joggade jag lite, vilket jag ska försöka återuppta nu till våren.
Det här känns bra. Det känns också inte alls svårt att förverkliga och hålla sig till det.

Varit ute på över en timmes promenad idag, det har kommit rejält med snö här. Och mer ser det ut att bli; lätta, små flingor faller ännu.

Vad jag borde göra nu är att släpa ned resväskor, kylbag, halmbock, granfot o andra julsaker till källarförrådet. Men först ska jag leta reda på den där telefonen som ligger o piper i brist på ström någonstans....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback