Men....varför?!

På förmiddagen idag så hade jag tagit några bilder på mig samt några med hunden på. Kopplar in USB-kabeln och får igång kära Nokia PC Suite. Klickar på Lagra bilder/Videos. Tror ni det händer något? Icke. Inte ett jävla smack händer. Kopplar i..kopplar ur...blir mer stressad o förbannad. Slutligen struntar i alltihop, för jag ska iväg på fika med Emma i stan.

Fikan var som vanligt jätterolig, tror jag aldrig haft tråkigt i hennes sällskap. Sedan tog vi en sväng i lite affärer o sen hem. Väl hemma försöker jag återigen med att lägga in bilderna på datorn. Lönlöst. Och nu har jag hunnit bli arg. Jag är en såndär person som blir enormt frustrerad av fel som bara kommer upp av...ingenting? Senast igår lade jag in bilder och det fungerade allt friktionsfritt. Jag gör allt jag kan komma tänka på; läser i hjälpavsnitt, snurrar runt i mobilens olika menyer för att se om det blivit fel lr ändrat någonstans, jag startar om både dator o mobil. Inget händer. Samma löjliga jävla text lyser mot mig "Hämtar information om bilder och videos..." Ehhh..och? Vanliga fall brukar det stå "Hämtar info och blablaba" o sen en indikator som rusar upp till hundra procent o sen, voilá, bilderna finns där.
Men idag är det tvärstopp. Thomas tittade på det, kunde heller inte bringa någon klarhet i det. Han påpekade också att övriga funktioner fungerar, vilket gör det hela ännu konstigare. Varför kunna skicka sms, kolla i kontakter, etc etc..men inte lagra bilder?

Hungrig är jag nu också, frustrerad och hungrig :S Teknik, sometimes I just hate i all. Samma frustration uppstår t.e.x vid krångel med datorer, bilar, mp3 spelare, mobiler etc etc. Speciellt fel som bara uppstår och inte en käft tycks se var det gått fel.
Nu har jag, i desperationens läge, raderat alla bilder från mobilen. Så nu är alla mina bra bilder borta.
Tack för det jävla skit-nokia pc suite!

**********'
Men maaas! Nu har några töntar brutit sig in tydligen på bilddagboken o kommit över folks lösenord o annat. Så nu fick man byta lösenord på massa sajter på nätet. Så-himla-nödvändigt. - INTE. Vad är det för idioter som sitter o hackar bilddagboken.se?!
Hur vore det om energin lades på att ha ett liv? Istället för att störa andras?

********
Det fungerar inte.
En mobiljävel på ett värde över tre papp borde inte bete sig såhär...
Nu ställs hoppet till stationära datorn.
Annars så åker jag ut med fanskapet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback