Människa igen

Sovit som en stock hela natten, stängde av mobilen i sömnen imorse och sov flera timmar till. Men nu har man duschat, klätt sig, filat o målat naglarna, kört tvättmaskiner, handlat mat, hämtat hunden, packat upp allt. Nu fattas det bara att jag ska orka dra fram dammsugaren och plocka ur diskmaskinen så är allt ordnat.

Vistelsen i Danmark över nyårs helgen blev hur bra som helst, sånär som på ett iskallt hus. Dårarna innan oss, alternativt dem som hyrde ut stugorna, hade nollställt varenda termostat. Alldeles utkylt o svinkalla golv var det som mötte oss. Klinkersgolv, ...utan golvvärme. Verkligen ingen hit.
Färjan över var jävligt gungig, jag tar inga risker utan drog i mig ett åksjuke piller. Sällan att jag tänker riskera att må tjyvens o vara med huvudet i toan i tre timmars färd. Däremot finns det inga hjälpmedel mot yrsel, det var hård sjögång på ditresan och jag kände mig vimmelkantig. I restaurangen fanns det pelare varpå där hängde julpynt, dem svängde fram o tillbaka, fram o tillbaka....i taxfreen som låg i båtens akter skallrade varenda spritflaska. Det blåste så det lät i taket också :S
När vi kommit igenom hälften av båtresan lugnade det sig.

På hemvägen var havet lugnt, eftersom vi skulle anlända runt sextiden i GBG gick jag till taxfreen runt femtiden. Tänkte köpa lite godis o kanske nåt mer. När jag valt ut mina varor (hittade förresten skitsnyggt pärlarmband och en ring), slog plötsligt motorerna av. Jag höjde misstänksamt ögonbrynen, men vem vet..vi kanske var närmare Göteborg iaf. Men..inte då. Det visade sig vara tekniskt problem, så färjan låg blickstilla. Efter mkt om och men kom vi såpass sent som halv åtta till GBG. Himmel, vad trött man kände sig.
Så, vi var inte hemma förrän runt nio tiden. Och Thomas skulle iväg o arbeta. Poor fellow, I just say. Båda var helt slut ju. Som tur i otur följde hans kusin med som stöd under arbetspasset.

Men nu har man sovit gott och jag känner mig som människa igen.
Nu tänkte jag kicka igång middagen för jag börjar bli vrålhungrig! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback