Jag konstaterar

Jag sitter o surfar runt på nätet o finner detta. Ja, det är säkert inte lätt o lägga av med snus. Men å andra sidan är det något man självmant försatt sig i. Personligen rätt trött på rökare/snusare som vräker ur sig hur jobbigt det är att sluta, hur dem försöker o försöker o blablala. Varför började ni från början då? Alla vet ju att nikotin skapar beroende. Det är jättebra att det finns dem som tar intiativ till att verkligen lägga av (ja, jag ogillar både rökning o snusning, ser verkligen inget, som helst, nödvändigt med det), så det är bra att de kämpar mot det...men jag blir bara less när jag ständigt hör klagande o gnällande. Snusa/röka är något varje människa själv bestämmer, o då borde man väl rimligtvis få ta konsekvensen?

Julen är över. Och varje gång reflekterar jag över samma sak; varför sådan otrolig stress o jäkt inför något som pågår i ca tre dagar? När man bryter ned det så, blir det lätt humoriskt. Speciellt i matvaruhandeln, folk handlar mat som om de aldrig ätit.
Nu har vi den jobbigaste tiden framför oss; ett kompakt mörker fram till att våren börjar visa sig. De där första kvällarna då det helt plötsligt är ljust ute fastän klockan är fem.

Minusgrader. Det är otroligt vad fort man vänjer sig vid något. Hela hösten o under julen har det varit plusgrader. När vi kom hem från Danmark knäppte det till o blev minusgrader. Oh herre jäklar, vad man fryser! En ynka minus känns 10 minus istället....:S Fast det beror säkert på att vi har ganska rå luft också.

Pjuh...ända sen vi kom hem har jag haft fullt upp. Tvättat mängder av tvätt, vikt lika mkt tvätt, dammsugit, plockat i och ur disk, skurat badrum, dammat sovrum, packat upp. Det som återstår nu, i trettondagshelgen är att städa ut julen. Granen ska köras bort, julpynt ska packas ned, adventsstakar ska återigen in i garderoben, julgardinen ska tas ned. Har några juldukar som också ska bort.

Får heller  absolut inte glömma o få iväg papprena till veckan.
Januari, Februari.....Baah!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback