Jag i ett solarium? Så fan heller

Jag sitter o surfar på nätet. Kollar på presenter, läser bloggar, känner hur magen kurrar men inte orkar engagera mig till att fylla den med någon föda. Helt plötsligt ringer min mobil och ett nummer jag aldrig sett står på displayen.
-Ja, det va Annika?
- Ja hej! Är detta Annika? På Nordanvindsvägen?
- Ehhh, ja, vem pratar jag med?
- Ja, detta var Anette.
Kvinnan låter sådär självsäker som man bara gör då man ringer någon som känner en. Hjärnan är helt blank. Har jag sökt nåt jobb? Har jag gjort något osmart nu igen? Eller vad vill människan? Vem är hon?!
-Alltså, ursäka med vem är du?
- Ja, Anette! Det var väl du som tog in dammsugaren i solariet här förra veckan?
Solariet? Dammsugaren? Vad faen är detta?
- Jag förstår faktiskt ingenting här? Dammsugare? Solarium? Jag har aldrig dammsugit nåt solarium?" Jag börjar irritera mig på att personen verkar stenhårt tro att jag svabbar solariet vi har i källaren, vad tusan grundas detta på liksom?
- Men är inte detta Annika? Du bor väl i längan mot parkeringen?
- Öh, nej verkligen inte. Mina fönster vetter mot innegården och mot vägen!
- Jaha....men då måste jag ringt fel. Förstår inget, Eniro gav mig rätt hemnummer till denna Annika men fel mobilnummer. Herregud, jaja, jag ber om ursäkt
-Visst fine, ha det!

Tsss. Dammsuga ett solarium? Please!
Jag har sedan ägnat mig åt lite udda sysselsättning, granskat kommentarer på bloggar. Katrin Schulman läser jag ofta, för även om människan kan irritera mig så skriver hon onekligen ganska komiskt. Jag ägnar mig åt att läsa hennes kommentarer och märker ett lustigt mönster; det finns någon som figurerar i kommentarer, dessutom i nästan varje inlägg. Personen avslutar i regel med "/Sjöjungfrun" och namnet "Jenny" ...det roliga är att människan verkar ha obsession på Katrin. Negativ sådan också. I stort sett varenda bokstav är kritiserande. Sen när jag kollar upp denna "Jenny/Sjöjungfru" så har hon listat Katrins blogg som favorit(!). Varför i hela friden listar man till en människa man uppenbarligen har problem med?!

Nu vrålar min mage

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback