It feels good!

Jag har varit ute och lämnat  intresseanmälningar  till jobb idag. Och faktum är att det känns förbannat bra. Det gick över all förväntan. Alla var trevliga, intresserade och tog mig seriöst. Damn, this feels fucking great!
Pratade med min trevliga granne och "coach", hon tyckte det lät suveränt och tillade mig andra uppgifter nu. Jag var fylld av positiva känslor igår när jag gick och lade mig, och har känt så hela dagen. Skönt! Så gott o känna sig glad...har varit så nere ett par dagar.

Tack vare ett uppträdande (som ligger lika högt som en valnöts iq) så blev jag bara ännu mer sporrad. Jag blev riktigt förbannad pga det, men det väckte också nåt. Samma sak som alltid när jag blir nedgraderad av någon/någon; jag ökar insatsen till det tredubbla. Förresten kan man ju undra vad den människan pysslar med..speciellt efter dagens händelse. Well, I dont trust her, at all!

Kollar lite på Efterlyst nu,
detta är ju sjukt. Ingen brydde sig! Ett gäng fjortisar ger sig på två jämnåriga och ingen gör nåt....? Man kan göra något, man kan bidra på nåt sätt. Men nej, folk kniper som musslor och låter medmänniskor fara illa. För ett par år sen iscensattes en misshandel på en Sthlms stora gator, folk gick förbi som ingenting! Ingen slog larm, ingen försökte ingripa...inget...! Det kunde lika gärna varit allvar, det kunde varit någons syster, kompis, flickvän etc....
För många år sen  var min pappa på Vattenfestivalen i Sthlm, mitt i vimlet ramlar en gammal tant framstupa. Samma scenario; inte en käft bryr sig. Ingen ämnar hjälpa till. Pappa o mamma blir förskräckta och börjar försöka hjälpa henne upp.
Var finns människors hjälpsamhet? Den lyser med sin frånvaro.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback