Inte sant..

Så otroligt retligt. Var trött som skam runt tio. Och nu ligger jag här, oförmögen att sova. Det finns iofs faktorer som bidrar till denna sömnbrist, det stinker huggorm i lägenheten, någon duschar, spolar o masar i vattenledningarna, förut var det något ljushuvud som drog igång musik. Halv tolv! Men värst är nästan den här stanken! Thomas stekte kött åt sig förut, och han envisas med att använda en marinad som jag inte klarar av. Det är vitlöksmarinad, jag som annars äter vitlök pallar inte denna styggelse.
Det formligen stinker, och det är inte den där vanliga normala vitlökslukten. Nej, det är nån kväljande, osig doft som tränger igenom allt. Jag har vädrat, sprayat desperat med parfym, kört med fläkten. -inget hjälper.
Den har satt sig i näsan och det är rent obeskrivligt äckligt.

Jag börjar runt tio imorrn, inte tidigt men ändå skulle flera timmars sömn göra gott. Men jag ligger bara här, lätt  illamående och lyssnar till det eviga spolandet av vatten. Går det att åstadkomma att varmvatten stängs av? Vore roligt. Ett skri av köldchock som tränger igenom natten.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback