Var då själva faan

Bloggade igår om västtrafik eller ja, kollektivtrafik. Just i detta nuet sitter jag o är asförbannad på dem. Okej, jag bor inte LÅNGT ifrån stan. Verkligen inte. Men! När det är kallt, mörkt o jävligt så har jag ingen lust att trava iväg ned dit. Samma dilemma som förra våren då det var Östrabo det handlade. -varför i helvete går det inga bussar runt femsnåret? SÅ konstigt är väl knappast att börja kl sex på morgonen! Vet ju flera som gör det...? Både i stan och utanför? Trött på att allting hela tiden ska falla på skitsaker, att skitsaker ständigt ska komma i ens väg. Okej. Lets go for that I walk....och vips, så måste jag iaf avsätta 20-25 minuter åt att gå den satans jävla skitvägen. 20-25 minuter är mkt på morgonen. Jag tar _inte_ lång tid på mig på morgonen, jag äter knappt frukost, jag klär mig i ett nafs, och smink är så gott som obefintligt, men tiden på morgonen fullkomligt ruuuusar.
Och nej. jag orkar inte tjafsa om uppoffringar, så-är-livet-mas, eller dylikt. Kärnan i detta är att jag fattar inte hur svårt det kan vara få allt å gå ihop. För såhär är det alltid, alltid något som ska bråka, krångla, ställa till det.
-JAG ÄR JÄVLIGT TRÖTT PÅ SÅNT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback