kollektiv trafik...

Jag hittar detta inlägg och det får mig att tänka på en grej som hände mig för två veckor sen. Jag skulle till jobbet, det var svinkallt ute så gå kändes inte som något alternativ. Thomas suckade och stånkade, ville inte köra mig heller. Tillslut får jag ta till femhundra lappen jag har i plånboken. När jag står o väntar i bitande kyla så slår det mig, att det skulle inte förvåna mig ifall busschaffisen inte kan emot femhundringen. Bussen kommer och jag stiger jäktat på, lägger fram femhundringen och busschaffisen skakar på huvudet. - Nej, nej, inte så stora pengar...börjar han. Jag snappar ilsket åt mig femhundringen, inte nog med att bussen nästan är tio minuter sen (jag fick ringa o säga att jag blev försenad också) och nu vägras jag att kunna betala..för att han inte har växel?! Jag är precis på väg att gå ur bussen då han börjar ropa. - nej, kom in, du, sitt. men om det komma kontrollant, du betala!!".
Varför då? Varför ska jag betala flera hundra i böter bara för att västtrafik vägrar ha ordentligt med växel? En gång lämnade jag över en hundralapp och karln bakom ratten började stånka o ha sig. Jag gick av och gick hem.
När min farmor skulle besöka mig när vi bodde på Ö-vägen, så sa jag tydligt åt henne vilken buss hon skulle gå på osv. -Be chauffören att du ska av vid Ö-vägen, sa jag till henne. Jag tyckte min farmor dröjde något väldigt. När hon långt senare dyker upp, visar det sig att busschauffören släppt av henne på centrum-hållplatsen? Jag frågade såklart varför han gjort det och svaret:
-Nej, han visste inte var Ö-vägen låg, han sa att han inte kände till det". Alltså, va faen, kör man en viss slinga ska man väl veta vilka stationer som ligger längs den? Eller är det att begära för mkt?
Annat är det i GBG, där är busschaufförerna jättetrevliga och fastän man är helt vilsen så hjälper dem en.

här i stan är det bara "va?, vart ligger det?, jag inte förstå" eller "det går inte att betala med så stooora pengar, gå ut"
sjukt dålig service och bemötande inom somlig kollektiv trafik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback