Hör o häpna!

Idag är det en fullspäckad dag -Alla hjärtans dag. Jag hade också möte på arbetsförmedlingen, handläggaren har jag aldrig träffat. Vi har mer haft brevkontakt. Idag träffade jag henne och blev riktigt förvånad; hon var trevlig! Hon verkade engagerad också, vilket ju inte tillhör vanligheterna där nere hos dem. Jag hade skrivit en lång lista med alla de jobb jag sökt, plus skrivit en hela  sida om mina mål och funderingar. Studier osv. Jag hade inte tänkt berätta nåt större om mig utan bara fokusera på jobb och allt runt det. Men eftersom hon verkade så mänsklig så forsade bara orden ur munnen på mig. Jag berättade om skiten vi genomlevt sista tiden här, om hur dåligt jag mår, vad jag tidigare varit med om i praktik och anställningssammanhang. Att jag inte har energi längre att orka bry mig, att min önskan är att bli självförsörjande, att jag är skitarg på folk som bara ligger hemma som några slöfockar o ändå lyckas få jobb. Att jag inte vet vad jag ska ta mig till.
Efteråt kändes det väldigt skönt. Jag öppnade upp om saker som jag bara stängt in och försökt ignorera. Just det också; jag bröt inte ihop. Tack för det.
Hon satte upp ett nytt möte om ett par veckor.

Efter det så köpte jag rosor till Thomas. Vita, himlars vad fina vita rosor är egentligen. Vad är väl dessa eviga röda rosor i jämförelse? ingenting! Vita däremot gnistrar det om. Om jag gifter mig någon gång ska det vara vita rosor i buketten. Sen handlade jag mat och tänkte tvätta av bilen men det visade sig att biltvätten var trasig.
Det är solsken o jätteskönt väder ute, måste ut på promenad med hunden.

Senare ikväll ska jag göra god middag.

Happy Valentine!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback