Har man inga problem

så skapar man sig ett par. Hittade en artikel om en ung tjej (ca 15 år) som är mamma och går i skolan. Jag har vetat  om hennes blogg sen en tid tillbaka, men det var inte förrän efter jag läst artikeln som jag började reflektera över all ilska mot henne. Här har vi en tjej som vid fjorton blev gravid o valde att behålla barnet, ...och? Vad är den enorma problematiken? Alla har vi olika inställningar, visst jag tycker 14 är alldeles för ungt men samtidigt är det inte min sak o avgöra hur andras liv ska levas. Jag tycker det är modigt och starkt o blogga sådär öppet om att man är en femtonårig mamma, tycker också hon verkar ha koll på allt och framtidstro. Det är fan så mkt mer än vad man kan säga om många andra  i samhället!
Så idag läste jag bloggen och upptäckte att hon, Emelie, saxat flera kommentarer och visar upp i ett inlägg. Personen som skrivit det där verkar ha nån form av sinnesrubbning, personen spyr ut galla om hur hon uppfostrar barnet, att hon är falsk och ger felaktiga bilder till omvärlden om henne o hennes familj. ÖH? Vad faen har andra o göra med det?
Det finns en oerhört tragisk baksida när det kommer till bloggvärlden -den har gett fritt spelrum åt fullfjädrade idioter. Det pratas  om åsiktsfrihet o blablabla men man kan väl uppföra sig som folk för det? Eller klarar inte hälften av vår befolkningen av att konstruktivt kritisera något?
Sedan bloggandet tog fart ordentligt har det myllrat av dårpippis, hur orkar dem?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback