En sak till...

innan sängdags; jag kommenterade ju alla korkade kommentarer till Ungmamma-bloggen. ikväll tog jag mig tid att läsa mer. Och jag blir bara mer o mer förvånad! Folk skriver saker som att ungen far psykiskt illa, inte blir rätt uppfostrad, får fel mat, etc etc. Speciellt Emelies ålder (mamman alltså) och faktumet att hon inte har eget boende verkar vara en enorm nagel i ögat på folk. Nu ska jag berätta en liten hemlis;
det finns föräldrar som är över trettio och är  helt jävla värdelösa på att uppfostra sina ungar! Alla dem barn jag hört och läst om, som farit illa, har inte haft unga föräldrar. Snarare tvärtom, föräldrarna har varit en bit över trettio och sysslat med allsköns skit som att forsla över ansvaret på andra, de har struntat i att sätta gränser, struntar i vad barnet äter etc. Herregud, det finns ungar som sätts till världen o sen hamnar på gatan, svälter, blir utnyttjade etc. Jag läste "Maskrosungen" om en flicka som växte upp med psyksjuk mamma. Och här finns en femtonårig tjej som inte har råd att bo själv, men som kämpar med skola o barnuppfostran. Och folk använder henne som sophink, -bara öser skit över henne! Shame on you all! 

Nästa gång någon får för sig att förfasas över en mamma på blott femton år, så kanske de ska tänka på de föräldralösa barnen i Afrika. Eller på dem barn som växer upp med knark, alkohol, o annan skit.

Kommentarer
Postat av: Johannes Flakbil

Så du förstår inte hur katastrofalt det är att förstöra ett barns liv på det sättet genom att tvinga det att växa upp med en 14-årig mamma som inte kan ta hand om sig själv på något sätt, inte är välkommen hem, inte kan något om livet, är ett barn själv, och framförallt som utnyttjar hela sin situation åt att tjäna pengar genom en blogg på internet?

Om det sedan finns andra barn som råkar illa ut har inte med saken att göra. Det är tragiskt att se en massa barn sitta och heja på Emelie och säga att hon är "stark" och "modig" för att hon lyckas föda ett barn som hon ändå inte kan ta hand om. Ja just det, och dottern är ju "BARA SÅÅÅ SÖÖÖÖT", som att det skulle väga upp det faktum att hon har ett barn som mamma.

Du har ju verkligen inte kopplat någonting, och jag hoppas inte du har eller kommer få barn, för din syn på vad som är bra för barn är hemskt skev.

Postat av: Channy

jo jag har kopplat allt helt korrekt, -du är en stor idiot.

2008-02-12 @ 12:04:19
Postat av: Ella

Att det finns sådär trångsynta människor som Johannes skrämmer mig. Karln och har noll o ingen koll på hur Emelie o Wilma mår och ändå sitter och snackar så mkt skit!!Visserligen är hon är bara femton år men det förändrar inte faktumet att hon är en individ med känslor som måste tycka det är skitjobbigt att bli så nedtryckt som mamma. Att hon sedan satsar på skola och får hjälp av anhöriga utmålas som dåligt och egotiskt. Hur tusan kan det vara ego att låta andra människor (släktingar) hjälpa till samt satsa på få en grund utbildning färdig? Näe, folk som skriver sådär om Emelie borde skämmas!!

2008-02-12 @ 12:09:21
Postat av: Channy

Ella; Ja, så går det när man har för mkt tid över och för lite innanför pannbenet.

2008-02-12 @ 12:19:14
Postat av: Johannes Flakbil

Jag må vara en idiot, men jag förstör iallafall inga barn i processen.

2008-02-12 @ 22:54:59
URL: http://www.bangbros.com
Postat av: Channy

Nä, du förpestar andras liv istället genom att kränka folk du inte känner.

2008-02-13 @ 13:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback