ytterligare ett år

har snart gått förbi. Eller gått...snarare rusat förbi. Ganska fascinerande att tiden går så fort, tyckte nyss det var sommar...och heller inte länge sedan vi firade nyår förra året. Fast då i Danmark med ett gäng vänner. Lite av det som hänt i år är i alla fall:

* Vi hade en tung start på året, orkar inte förklara för det är privat..men oerhört påfrestande :(
* Jag fick jobb på kombinerat restaurang/ motell i Munkedal, funkade bra..trevligt folk att jobba med!
* Jag ansökte till ytterligare en KY -utbildning, läkarsekreterare.
* Prövotiden för mitt körkort gick ut, och ..peppar, peppar...än så länge har jag varken fått blåsa, fått p-bot eller nånting alls....
* Första sommaren då jag faktiskt jobbade heltid, istället för dagar här o där. Mkt bättre..även om det var varmt och slitigt
* vårt förhållande fyllde fem år (det är också märkligt..vi träffades ju nyss..?)
* Vi semestrade på Gotland, på mc! Häftig upplevelse!
* Jag blev antagen till utbildningen!! =)
* Har haft en rejält stressig höst.
* Julen blev jättemysig med fina och roliga julklappar!
* Nyår firas i år i Sverige, med vänner och god mat ....;)

by the way
*både läst och lyssnat på böcker. sistnämnda varianten är bättre på bussar/tåg etc
* stört mig på massa äckliga ord som folk hittar på från ingenstans
* läst fler bloggar men ändrat åsikt bland annat kring Blondinbella....snacka om att leva i en fantasivärld -usch!!
* sett en herrans massa filmer
* haft 25års fest för Thomas ;)
* avskyr tobak mer än någonsin, människor--släng skiten!
* Helt plötsligt börjat uppskatta hösten(!!)

Sedan får vi se hur nästa år utvecklar sig., har en del jobbigt framför mig och menar då inte skolan utan lite andra bekymmer. Allt jag kan göra är att hoppas på det bästa,...vad mer finns att göra, ungefär? :(
Har dessutom ringt ett skitjobbigt samtal idag och fick tid i slutet av januari. Å ena sidan är jag rätt säker på att det är inget o oroa sig för, å andra sidan maler det "man vet ju aldrig" -i bakhuvudet på mig.

Nu ska jag greja vidare här hemma, har en diskmaskin som behöver tömmas och fyllas. En säng att bädda osv. Å ena sidan gillar jag att pyssla hemma..och det är ju ett nödvändigt ont..men ibland vore det förbannat skönt att ha någon annan som gjorde allt sånt där.
Varit i stan och uträttat lite ärenden, försökte mig på att sätta in pengar på banken. Helt jävla hopplöst....massa människor i kö inne på banken och apparaten där man själv kan sätta in slantar var det strul med. Typiskt! Får ta det på fredag istället

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback