Books, books - and more books!

Fick fem böcker i julklapp , bland andra saker. Perfekt, jag älskar att läsa. Har, hör och häpna, redan avverkat en bok. Denise Rudberg "Jenny S" -läs den!  Fruktansvärt tarvlig historia om en tjej som dumpas via ett fegt brev av sin sambo, hon packar raskt sina saker och åker till Sthlm där hon inte känner en käft. Historien är samtidigt så enkel, men samtidigt så sorglig. Inte nog med att sambon inte hade staken att göra slut på ett värdigt sätt, han har också  ihop det med hennes barndomskompis! Jenny, huvudkaraktären får börja om från scratch i Sthlm och hon lyckas vända allt till sin fördel. Pga tragiska omständigheter tvingas hon åka tillbaka till sin gamla hemort och konfronteras där med sin f.d sambo. En konfrontation som jag personligen älskade, jävlar vilket riv!
Visst finns det klyschor osv i boken, men en sann "i will survive"-anda! En härlig bok om hur det går att gå vidare efter ett sånt svek. Så, läs den :P

Sedan fick jag en bok av någon jag aldrig hört om, men den verkade bra. Och så Stieg Larsson´s triologi. Män som hatar kvinnor o de där ni vet. 

I övrigt varit en fin och rolig jul...fick fina presenter av Thomas ;) Som vanligt är jag trött på julmaten, efter två dagars käkande av sånt så blir man lätt less på det. Nu återstår mindre än en vecka kvar på 2008. Helt obegripligt..var har det här året tagit vägen? Och vad händer under nästa? Är också smått nervös över utbildningen, det barkar iväg mot praktik och samtidigt känner jag förväntan blandas med bävan. Men jag fortsätter under mottot "jag gör mitt bästa"
Nu ska jag gå ut på promenad med vovven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback