Tröttis

Ahhh, trött! så jäkla typiskt! Förra helgen blev det inte mkt sömn för att jag först åkte med Thomas, sen blev jag dunderförkyld så sömnen sabbades pga rinnande snok o konstant täppta lutfvägar. Och denna helgen ruinerades nattsömnen pga jobb, när man börjar 06.00 så får jag pallra mig ur sängen senast fem. Väldigt trevligt, ännu "trevligare" när man fortfarande är sjuk o inte sover nåt vidare. Idag var det riktigt illa...okej, jag lade mig sent, jag veet, men jag hade inte mått såhär dåligt om det inte vore för den satans förkyldningen i kroppen. Jag mer lr mindre släpade runt på min kropp idag. Tog en Alvedon ur medicin skåpet på jobbet, men hej, Alvedon? Sämsta värktablett jag vet! :S Den hjälpte inte ett dugg så jag har mått dåligt hela tiden.., förkyldningstrött, värker överallt, mer lr mindre...
Men ikväll ska jag somna tidigt, vill nämligen vara pigg och utvilad imorrn. Dagen D. Är lite stirrig..men jag försöker hålla huvudet kallt.

Hittade
denna artikel om Linda Rosing och nästan för att återknyta lite till mitt förra inlägg; varför är alla så besatta av att upptäckas, synas, höras...framför allt. "få revansch" `? Är det så illa ställt med typ 99% av befolkningen? (för ja, jag upplever det som någon slags se-mig-hör-mig-hysteri i Sverige) Det som verkligen retar mig med Linda är hennes sätt att liksom mena att denna blogg-succé (se där, nu var vi där igen) är någon slags hämnd. Hämnd för vad? Hon menar att folk skrattat och hånat henne, allt ifrån utvik, medverkan i Big Brother, försök till olika karriärer etc....ja..jo det kan säkert stämma, men å andra sidan så har hon ju frivilligt ställt upp på allt sånt också. Och så det  komiska, varenda gång hon figurerar i media så kommer denna fras "hämnd", hela tiden vill Lindas hämnas. Det måste vara jobbigt att vara så hämndlysten.

Nu ska jag snart hämta vår fina, fina vovve. Muzze. Mattes älskling...! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback