Asså....?

"Jämlik föräldraledighet? Ja tack! Men vem ska bära snoppen?" Allt om Barn Läsarkrönikören Mari Israelsson menar att pappaledighet är emot naturlagarna.



"Barn föds. De kläs redan som små skrikiga illaluktande knyten i rosa tyll respektive blå jeans. När de växer upp översållas flickorna av dockor, den ena mer naturtrogna än den andra, medan pojkarna har golven fulla av snubbelvänliga leksaksbilar.

I tonåren klär och sminkar sig flickorna utmanande för att locka till sig keps- alternativ mössprydda pojkar med jeansen åtdragna med livrem under bakens sittyta.

När flickorna tröttnat på pojkarna som stajlat med sina mc-liknande monster sätter sig flickorna på sina rosametallicfärgade EU-registrerade plastraketer och far iväg. Som vuxna idkar de sig sedan åt parbildning, vilket resulterar i familjer, oftast bestående av mamma, pappa och ett flertal barn.

Det har i alla tider gjorts skillnad på könen. De människor som redan som barn har fått lära sig att det är så, skillnad både inuti och utanpå, ska helt plötsligt tas ifrån den föreställningen.

Numera lagstadgas det hit och dit om pappaledighet och att pappan ska tvingas att vara hemma med det lilla skrikiga illaluktande knytet för att mamman ska få sin beskärda del av arbetslivet och sitt självförverkligande. Ok! Visst! Perfekt! Klart att vi ska ha rättvisa men...

Vi tar min text från början, men låter flickorna och pojkarna byta plats.
Barn föds. De kläs redan som små skrikiga illaluktande knyten i rosa tyll respektive blå jeans. När de växer upp översållas pojkarna av dockor, medan flickorna har leksaksbilar. I tonåren klär och sminkar sig pojkarna utmanande (ok, jag vet att det inte verkar klokt!) för att locka till sig keps- alternativ mössprydda flickor. Som vuxna idkar de sig sedan åt parbildning...

Så långt är allt möjligt, men sen då? Inte sjutton kan män föda eller amma barn heller..."


----->Vilken idiot som skrivit detta. Skulle killar som får ett gäng dockor som småbarn, sminka sig i tonåren(?)


Kommentarer
Postat av: Julia

alla tjejer älskar smink!

NU KOMMER DU tänka "Nej inte en sådant där gratis smink kommentar igen"

Och nej, inte riktigt, jag har gott om smink hemma. Så varje smink grej eller liknande jag tjänar ihop i mitt namn TÄVLAR jag ut på bloggen.

För att ha större chans att vinna skriv ditt användarnamn i mina kommentarer när du har anmält dig.

Vem vet du kanske är den lyckliga vinnaren inom en kort tid!

http://jsomijulia.blogg.se/2008/august/jag-lottar-ut-sminket.html

2008-08-11 @ 10:18:31
URL: http://jsomijulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback