Another day! other impressions!

Jo, idag kändes det faktiskt bättre. Vad som hade känts ännu bättre är om csn kunde kvicka sig med sin utbetalning nu, försökte lösa bokproblemet genom att ringa biblioteket. Men näe, den var främst utlånad och sen stod någon på kö. Hade iofs inte väntat mig annat.

Var mentalt inställd på halv fyra idag, men istället avrundades lektionen vid 2. Som tur var gick en buss bara några minuter senare. Det funkar iaf bra med kommunikationen. Inte mkt direkt idag heller, genomgång av vår skol-epost, våra inloggningsuppgifter, instruktioner om huruvida man fjärransluter skrivborden m.m.

Konstaterade lite irriterat att ingen väska här hemma kommer räcka för detta, så jag fick införskaffa en större. Någon bag-liknande svart historia. Nu lär jag iaf slippa bära massa påsar o bråte. Tänkt skaka fram ett hänglås så jag kan låna ett mindre skåp där jag kan förvara lite böcker osv. Behövde ju större väska också för att jag kommer ju ha med mig mat.
blir mkt att ordna med, såhär i början o allt möjligt praktiskt.

Nu ska jag strax ut med hunden, sen kanske, kanske ska vi åka iväg för att jag glömde köpa några grejer.
Måste däremot dela med mig av något otroligt gott jag käkade igår, vet inte riktigt om man ska klassa det som mellanmål eller efterrätt..välj själva:P

det behövs;
En burk Kesella
Frukt (äpple, banan etc..välj själva)
Nötter (körde på valnötter eftersom jag tycker så mkt om det!)

Jag valde äpplen.
 
Skiva äpplet till skivor. Blanda Kesella med _lite_ vaniljsocker och kanel. Hacka valnötterna och rosta dem i torr, varm stekpanna. Själp upp nöthacket på ett litet fat, ringla lite sirap över och blanda (detta kan man strunta i..men jag tyckte det funkade fint)
Blanda äppleskivorna, kesellan och strö de rostade valnötterna över. -ät och njut! Det var skitgott! =))

Kommentarer
Postat av: Anette aka Netza

Brukar blanda kesella med hallon. Det är också urgott. :)

Postat av: Annika

Fast hallon kan tycka är för surt ibland. eller för syrligt på nåt sätt.....:P alla gör ju som dem vill...

2008-08-27 @ 16:05:41
URL: http://channy.blogg.se/
Postat av: Leo

Hejhej! Vad är det du pluggar egentligen??

Vad det än är så hoppas jag att det går bra och att du trivs. :)

2008-08-28 @ 12:47:56
URL: http://leossmarta.blogg.se/
Postat av: Annika

Jag läser till läkaresekreterare ...tre terminer lång utbildning. Roligt..men blir mkt plugg. dessutom ska man lära sig att skriva på datatangenterna på ett speciellt vis....skiiiitjobbigt då man liksom lagt sig till med en viss stil efter ca 10 år vid en dator. (alltså att man brukat en dator såpass länge...) Tack så mkt för kommentaren iaf. Lycka till själv!

2008-08-28 @ 17:00:01
URL: http://channy.blogg.se/
Postat av: Anette aka Netza

Går bra med jordgubbar också. ^^

2008-08-29 @ 18:56:44
URL: http://www.netza.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback