Vissa säger nej, andra säger ja...?

Var på ung.mott. imorse. Vad är det med folk där? Varför vägrar dem hålla dem tider dem själva bokat in för mig? Jag hade tid tio, kom runt tio i och satte mig i väntrummet. När klockan var tio över stack ett fruntimmer in huvudet o frågade efter mitt namn. - Alltså, dröjer det länge till? Jag har parkeringstid till elva o jag måste ju hinna med..." började jag. - Jaja...det är lite...mkt här nu!. Sen gick hon. "Lite mkt här nu"?! Jag trodde hela poängen med tidsbokning var att man skulle få komma in just _den tiden_. Men icket. Under de år jag gått där så har dem aldrig hållt tiden. Men om man själv missat något osv så blir det ett jäkla liv. Jädra nonchalanta nötter. Efter en halvtimma blev jag inropad(!) istället.
Sen fick jag rusa ut för att inte få böter.
Fint.

Sen efter en stunds snack med bm så tyckte hon inte heller att det fanns någon idé för mig att byta sort. Alltså va är det detta? Endera stunden pratar jag med personer som absolut propsar på om Cerazette etc. Som hon på mottagningen på Dalaberg. Och vissa andra. Och sen möter man dem som absolut inte ser hinder för att fortsätta. So,  whats the deal, liksom? Nå, budskapet blev fortsättning på gamla o jag fick nytt recept. *suck* Kom till apoteket o de hade bara motsvarigheten till det. Alltså det andra namnet. Det jag hade först. Aja, rörigt, men skit i det nu. När jag senare öppnar förpackningar ser kartorna helt knäppa ut. Avlånga, ingen dag-remsa och några tabletter var illrosa! Först blev jag rädd, undra va i helvete dem var för något men sen visade det sig att det var dem vanliga sockertabletterna. Bara annan färg.

Nu undrar jag om regnet upphört så man kan gå ut en sväng.
Förresten var detta riktigt
äckligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback