Men hej minnen!

Ikväll ska jag slå upp dörren till förflutna på vid gavel. Idag var jag hemma hos pappa o hämtade mina dagböcker. Tio stycken. Det är ungefär lika många år som beskrivs i dem.  Det känns mäktigt. Pappa hade stuvat alla mina saker i ett förråd i källaren. Där  fanns kläder, brev, kataloger, tidningar, prydnadssaker, gamla skridskor, dockor, pärmar, skolböcker, gosedjur, skor o mkt mer. Först fick jag nästan panik när jag trodde att nyckeln till trälådan (där dagböckerna) var borta. Jag rotade i varenda påse efter ett litet kassaskåp där jag förvarat den. När jag väl hittar den kommer jag inte ihåg kombinationen till eländet. Jag vrider febrilt o provar olika kombinationer. Tillslut tryter mitt tålamod och jag hittar en låda med verktyg i källaren. Bland annat en skruvmejsel, jag bände upp skiten helt enkelt :P Sen fick jag med lite fotografier.

Gosade med underbara Bella, taxen. Herregud vad liten hon var, tyckte jag! Har ju haft o vant mig vid Muzze nu, o sen träffar man henne. Så pyyyytteliten var hon! Liten, liten nos o alldeles underbart gullig. Sen var hon lite rädd för Muzze. Han, däremot, var helt till av glädje av att se henne. Han slog tassarna i golvet flera gånger för att uppmana till lek. Bella tittade med sina blanka svarta ögon o såg helt förvirrad ut :P Farmor hade satt ihop ett litet album med bara bilder på mig från att jag var liten. Den ska ligga i trälådan också.

Imorrn blir det kuratorn igen. Skönt det. Ska försöka få det mer regelbundet. Sen måste jag köpa tråkigt busskort o sen till banken. Får absolut inte glömma att lämna böcker på biblioteket heller

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback