Top model Sverige

65231-46Det är alltid så halvhjätat, lite ointresse och platt på nåt vis. I år ska inte svenskor tävla mot danskor o norskor utan bara mot varandra. Visst, att göra det till en Skandinaviens Top modell kan kvitta för min del. Vad som är däremot aldrig släpper är den urtrista framtoningen. Deltagarna visar ett vilset och ganska oengagerat intryck. De såg alla likadana ut. Svarta och vita kläder, någon hade röda byxor osv. Men annars var alla i samma stil. Dessutom verkar deltagarna aldrig ge järnet, det finns liksom inte någon glöd i dem. Freja (bilden ovan) var en av få svenska deltagare som faktiskt visade lite jävlar anamma.
Och igår då tjejerna fick träffa juryn vid Piperska Muren, vad får man inte höra då? "Varifrån har du fått ditt självförtroende". Vilken totalt idiotiska fråga. Om man jämför (vilket man GÖR) med amerikanska så verkar snarare självförtroende vara något man tas för givet att ha. Nää, men mes-svenska juryn måste vara jante i fingerspetsarna och fråga VARIFRÅN man fått sitt självförtroende!!! Precis som att självförtroende vore något fel. Alla de gånger jag sett på amerikanska så verkar just den biten uppskattas mest, om man har självförtroende och har stark tro på sig själv. Inte är det frågan om att ta reda på VARFÖR man tror på sig själv.
Och sedan; uttagningen. Tjejerna reser sig lydigt upp, piper fram ett tack eller "pjuuh". Inget mer. Where´s is the spirit, god damnit?! Och juryn som i år skulle vara "hårda", hahaha, ja verkligen. Orden blev tydligen förväxlade med "korkade".
Vet inte alls om jag varken vill har lust att se fortsättningen. Please, deltagare; visa lite kämparglöd, skrik, grina, lev om....ja vad som helst. Visa att ni lever.


Hade en vedervärdig natt. Hade fross-brytningar ömsom svettades. Jag snodde runt i sängen som ett jagat djur och kanske sov sammanlagt 4 timmar. Om ens det. Helt otroligt att jag ändå lyckats vara såpass pigg idag som jag varit. Vet inte vad jag ska säga om det hela, det är otroligt mycket o lära sig. Känns som mkt ansvar och jag är osäker på att jag kan få allt o fungera. Iaf trött i fötterna, men så hade jag fel skor också.

Nu måste jag äta innan jag svimmar. Otroligt hungrig, fick ju mat där men det var nån oerhört seg kalops så det var inte så värst aptitligt.  Andra rätten var stekt makrill med spenatstuvning, ogillar spenat och kan inte äta makrill pga av alla små läbbiga ben.
 
Nix, nu vankas mat och sedan hämta mitt paket. Återkommer om det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback