Damn it

Känns som om man har någon förkyldning eller så i kroppen. Men det bryter inte ut. Känns som halsen är irriterad, man hostar slem o annat äckel. Nyst som en dåre under gårdagen...

Fick inte reda på något igår, kanske blir idag? Pratade med Ulrika och hon skulle höra efter också. Kan inte förklara min känsla inför detta men det känns på något vis inte riktigt bra. Konstigt. Jag som vanligtvis borde vara jätteglad och förväntansfull. Men..det är väl all skit på senare tid som gör att man inte riktigt vågar hoppas eller orkar hoppas. Det får gå som det går, har iaf visat mitt tydliga intresse.

Jag vet precis vad jag skulle behöva just nu,. eller rättare sagt vi båda; en resa. Bara komma bort från allt det här gråa jobbiga. Det händer så mycket nu. Och det är inga bra saker heller :S
Åhh, tänk något paradis där solen lyser, glittrar i havet, allt som hörs är vågornas brus och varma briser som drar in över land. Där man slipper tänka sig sönder över allt möjlit, såsom jobb, pengar, studier, framtiden i ren allmänhet.

Allt jag gör, känns det som, är att sitta och stirra. Slå ihjäl tid framför datorn och läsa böcker. Läst Mari Ljungstedt nu.  Njaaa. alltså, ni som klagar på Läckberg (tar henne som exempel nu) behöver läsa en bok från Ljungstedt och en från Läckberg. Varför? Jo, för då lär ni upptäcka vad som menas då man berömmer Läckbergs böcker. Ljungstedt är nämligen extremt förutsägbar. Läste "Den du inte ser" av henne nyligen. Handlar om kvinnor i 35 års åldern som går en brutal död till möttes. Grejen är att boken är heeelt uppenbar, jag fattade efter bara några kapitel vad som komma skulle. Det är inte roligt med såna böcker. När det är så genomskinligt. Läckberg däremot var helt omöjlig att förutsäga vad som skulle hända. Därför hon är så hyllad.
Sedan handlar det ju såklart om huruvida man gillar kriminalromaner eller inte. Jag personligen älskar en riktigt bra mordgåta. Ju mer bestialiskt, ju mer utstuderat och kusligt desto mer gillar jag det.

Nu funderar jag på att ringa ett samtal och sedan gå ut på promenad. Det är jag duktig med, att vara ute och motionera ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback